اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان سمنان:

راهیان نور بازخوانی رویدادهای 8 سال دفاع مقدس است

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان سمنان گفت: اردوهای راهیان نور در حقیقت بازخوانی رویدادهایی است که طی هشت سال دفاع مقدس بر رزمندگان و مردم شریف ایران اسلامی گذشته است.

راهیان نور بازخوانی رویدادهای 8 سال دفاع مقدس است

زهره درزی‌حرفه امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان با محوریت اردوهای راهیان نور اظهار کرد: نهادهای فرهنگی کشور برای انتقال سیره شهدا به جوانان و مردم غیور ایران اسلامی از راه‏های مختلفی از جمله برگزاری یادواره‏ها، تهیه مستندات و چاپ کتاب بهره گرفته‏اند ولی همه کسانی که توفیق حضور در اردوهای راهیان نور را یافتند، آن را چیز دیگری می‏دانند.

وی افزود: سایر برنامه‏های فرهنگی، اذهان و عقول مخاطبان‌محور است ولی در راهیان نور دل کاروانیان با آنها همراهی می‌کند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان سمنان بیان کرد: اثر وضعی اذکار، ادعیه، قرائت قرآن، منش و روش رزمندگان، خون‌های به ناحق ریخته شهدا و روح حاکم بر آن اماکن، فضا را برای بیان خاطرات و سیره شهدا و انس با شهید مهیاتر می‏کند.

درزی‌حرفه خاطر نشان کرد: تمسک به شهدا در اماکن مقدس عملیات توسط بازدیدکنندگان، معنویت خاصی را به آنها در اردوهای راهیان نور می‏بخشد.

وی گفت: آنچه دفاع را برای ما مقدس کرد نه سلاح و تجهیزات بود؛ بلکه پرچم‌داری و حماسه‏سازی همین فرزندان عزیز کشور بود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان سمنان افزود: سبک زندگی رزمندگان و شهدا به گونه‏ای بود که وقتی در شهر و روستای خود حضور می‏یافتند، مانند مردم عادی زندگی، کار و تحصیل می‏کردند و به امرار معاش خانواده توجه داشتند؛ شهدا افرادی بی‌اثر، خنثی و بی‌توجه به اطراف نبودند و در هر کسوتی که حضور می‏یافتند، جزو مؤثرترین آنها بودند.

درزی‌حرفه گفت: در اردوی راهیان نور، سبک زندگی رزمندگان و سیره شهدا تشریح می‏شود؛ کسانی که در زمان حیات در کنار خانواده این احساس را به دیگران انتقال می‏دادند که گویا در کنار شهیدی زندگی می‏کنند؛ کسی که شاید طی روزهای آینده به خدا بپیوندد و خدا او را به میهمانی خود دعوت کند.

وی ادامه داد: در اردوهای راهیان نور همه احساس می‏کنند که باید سبک و سیره زندگی شهدا بیشتر آشنا شوند؛ زیرا آنها چگونه زیستن را از امام و رهبرشان آموختند و خداوند چگونه مردن را برایشان رقم زد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان سمنان بیان کرد: راهیان نور فرصتی است تا سبک زندگی شهدا در طول سال در رفتار و عمل ما تجلی شود.

وی گفت: راهیان نور دریچه‏ای بر وجدان‏های بیدار و آگاه باز می‏کند و آنها را بر کرسی قضاوت می‏نشاند تا در مقابل عملکرد کفر و استکبار به سرکردگی آمریکا و دریوزگی صدام حکم صادر کنند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان سمنان گفت: راهیان نور و مرور عملیات‏ها به مردم عزیزمان نشان می‏دهد که رزمندگان چگونه ناممکن‏ها را ممکن ساختند و مقابل بن بست‏های پیش رو به چه نحو از دانش بومی بهره بردند و سال‌های دفاع مقدس را مدیریت کردند و برابر فشارها و تهدیدها از پای ننشستند.

انتهای پیام/2249/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول