اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یعقوبی:

محور اقتصاد و فرهنگ ولایت است

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه محور اقتصاد و فرهنگ ولایت است گفت: اگر می‌خواهیم در اقتصاد و فرهنگ موفق باشیم باید به مقوله ولایت توجه کنیم.

محور اقتصاد و فرهنگ ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به اینکه در آغاز سال جدید هستیم، اظهار کرد: دعای اول سال ما این است که ای خدایی که همه دگرگونی‌ها در دست تو است حالت روحی ما و مرام ما را به بهترین عادت‌ها تغییر بفرما.

وی با بیان اینکه این دعا مفهوم بسیار بزرگی دارد گفت: ما می‌توانیم توشه سالیانه خود را از این دعا بگیریم.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه این دعای جمعی پیام خاصی دارد بیان کرد: این دعا به ما می‌گوید همیشه در دعا کردن به فکر همه باشیم و اگر به فکر دیگران باشیم خدا هم به فکر ما خواهد بود.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) فرمود ارزش هرکسی به اندازه همت او است، گفت: ارزش هر کسی به همت و تلاش او است و بدون این دو انسان ارزشی نخواهد داشت.

یعقوبی تصریح کرد: ما در آغاز هر سال دعا می‌کنیم که به بهترین حالت راه پیدا کنیم یعنی اینکه همت ما بالا باشد و به قله کمال برسیم و این نکته دوم دعای سال است.

وی با بیان اینکه عمر سرمایه ما است، ابراز کرد: ما باید این سرمایه را در مسیر سوددهی قرار دهیم.

نماینده شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: دنیا بازار است و خداوند نیز راهنما فرستاده است و ما باید از این سرمایه در این بازار به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در پایان سال باید نگاه کنیم که آیا در طول سال موفق بوده‌ایم یا خیر گفت: اگر در طول سال کارهای خیر انجام دادیم و احوال و حالات ما فرق کرده است موفق شده‌ایم.

یعقوبی با بیان اینکه خودارزیابی بسیار مهم است، عنوان کرد: ما بهترین شخص برای ارزیابی خودمان هستیم و باید خودمان را هر سال ارزیابی کنیم و از خدا بخواهیم که هر سال بهتر شویم.

وی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی عیدی است که خداوند به ما عطا کرد گفت: امام (ره) فرمود که روز پیروزی انقلاب بزرگ‌ترین عید ما است.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: یکی از بزرگترین نعمت‌هایی که خدا به ما داد عید آزادی و عید رها شدن از طاغوت‌ها است.

وی با بیان اینکه برپایی نظام با کمک مردم و اخلاص امام(ره) بود، گفت: دست خالی بودن ملت ما و دشمنی همه جهان و پیروزی مردم ایران معجزه قرن است و ما باید قدر این عید را بدانیم.

یعقوبی عنوان کرد: امام علی (ع) فرمود اگر انسانی آن‌قدر خود را تربیت کند که وقتی خداوند نعمتی به او می‌دهد شاکر نعمت باشد و نیز آن صبر کند به احسن‌الحال رسیده است.

وی مطرح کرد: مدیرانی موفق خواهند بود که به مردم خدمت کرده، به معیشت مردم توجه داشته و عدالت را در جامعه رعایت کنند.

امام جمعه بجنورد بیان کرد: مدیران جامعه باید برنامه‌های زندگی جامعه را فراهم کنند و مردم نیز روحیه صبوری و روحیه شکوری داشته باشند و با کمک این دو جامعه به احسن‌الحال خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه امسال سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شد، گفت: اقتصاد و فرهنگ راهبرد امسال ما است و همه برنامه و توجه ما باید به این دو مقوله باشد و در هر دو باید به شکوفایی برسیم.

یعقوبی با بیان اینکه اقتصاد ما مورد هجوم دشمنان قرار گرفته است اظهار کرد: دشمن می‌خواهد ما را از فرهنگ اصیل خود جدا کند و مردم را از سرچشمه فرهنگی خود دور نگه دارد.

وی با اشاره به اینکه همه متفکران و دانشمندان باید به این دو مقوله توجه کنند افزود: وظیفه مردم عزم ملی و وظیفه دولتمردان مدیریت جهادی است و اگر این دو در کنار هم قرار بگیرند ما به شکوفایی خواهیم رسید.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه محور اقتصاد و فرهنگ ولایت است گفت: اگر می‌خواهیم در اقتصاد و فرهنگ موفق باشیم باید به مقوله ولایت توجه کنیم.

انتهای پیام/2258/ی40/ظ1004
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول