اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر خیمه‌ معرفت سمنان خبر داد

اهدای عکس یادگاری به مسافران نوروزی در سمنان

مدیر خیمه‌ معرفت سمنان از اهدای عکس یادگاری به مسافران نوروزی در سمنان و معرفی امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص این استان به هم‌وطنانمان خبر داد.

اهدای عکس یادگاری به مسافران نوروزی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام علی اکبری ظهر امروز در حاشیه بازدید شماری از مسئولان استان سمنان از خیمه معرفت امامزادگان یحیی ابن موسی (ع) و علی ابن جعفر (ع) که در پارک 17 شهریور سمنان مستقر شده است، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: چهار سال است که سازمان اوقاف و امور خیریه در مناسبت‌‌های مختلف، خیمه‌های معرفت را در سراسر کشور برپا می‌کند و امسال نیز این طرح در آستانه فرارسیدن سال جدید به مرحله اجرا درآمد.

وی تصریح کرد: استان سمنان نیز به دنبال اجرای طرح برپایی خیمه‌های معرفت، این خیمه‌ها را در نقاط مختلف استان برپا کرد که البته در شهرستان سمنان، خیمه‌های معرفت ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی دارند.

‌مدیر خیمه‌ معرفت سمنان افزود: امسال خیمه‌ معرفت پارک 17 شهریور سمنان با چند ابتکار و خلاقیت به فعالیت خود ادامه می‌دهد که یکی از این موارد، برپایی ایستگاه صلواتی به یاد سرداران و سه هزار شهید سرافراز استان سمنان است.

اکبری بیان کرد: امسال یادواره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان در این استان برگزار می‌شود و در کنار برپایی خیمه‌ معرفت پارک 17 شهریور سمنان، تلاش شده است تا ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای استان سمنان، به یکی از نیازهای اصلی مردم هنگام سفر یعنی دریافت آب جوش، قند و . . . پاسخ داده شود.

وی همچنین از ترویج فرهنگ نماز به عنوان یکی از برنامه‌های اساسی طراحی شده در خیمه‌ معرفت پارک 17 شهریور سمنان خبر داد و گفت: هر روز و شب در حاشیه این خیمه، نماز جماعت برپا می‌شود و زائران امام هشتم (ع)، مسافران نوروزی و عوامل تیم‌های ارائه‌دهنده خدمات نوروزی مستقر در پارک 17 شهریور سمنان در آن با شور و حال خاصی شرکت می‌کنند.

‌مدیر خیمه‌ معرفت سمنان با اشاره به برپایی غرفه عکس در این خیمه مطرح کرد: با حضور یک عکاس حرفه‌ای در این غرفه، مسافران و علاقه‌مندانی که تمایل داشته باشند، می‌توانند خاطره حضور خود در سمنان را ثبت کنند.

اکبری اشاره کرد: بنرهای زیبا و باکیفیتی از امامزادگان سمنان در ‌خیمه‌ معرفت پارک 17 شهریور سمنان نصب شده است که مسافران نوروزی مقابل آن می‌ایستند و عکس می‌گیرند و این عکس پس از چاپ فوری در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا با خود نگه دارند.

وی تصریح کرد: در این طرح، پیام‌هایی از وقف و امور فرهنگی نیز به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود تا در تغییر نگرش آنها مفید واقع شود.

‌مدیر خیمه‌ معرفت پارک 17 شهریور سمنان با اشاره به فعالیت غرفه چندرسانه‌ای در ‌خیمه‌ معرفت پارک 17 شهریور سمنان اظهار داشت: در این غرفه نیز با ابتکار روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، نماهنگ‌ها و فایل‌های صوتی و تصویری ساخته شده، به معرفی امامزادگان و بقاع متبرکه این استان می‌پردازد.

اکبری ادامه داد: در این غرفه، گزارش‌های زیبای سه دقیقه‌ای که تهیه شده، پخش می‌شود تا زائران حرم رضوی و مسافران با امامزادگان شاخص و بقاع متبرکه این استان بیشتر آشنا شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌هایی نظیر «قرآن بخوان، جایزه بگیر»، «نقاشی کن، جایزه بگیر» و ... در ‌خیمه‌ معرفت پارک 17 شهریور سمنان گفت: کودکان و خردسالان با حضور در غرفه کودکانه، نقاشی‌ می‌کشند تا برای آنها خاطره‌ای خوش از سفر به سمنان به یادگار بماند.

انتهای پیام/2249/ل40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول