اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

پیکر 162 امامزاده در استان زنجان مدفون است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: پیکر 162 امامزاده در استان زنجان مدفون است.

پیکر 162 امامزاده در استان زنجان مدفون است

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در راستای جذب زائران و گردشگران و همچنین شناسایی بیشتر بقاع متبرکه اقدامات مختلفی را در طول سال انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی اداره کل اوقاف در راستای معرفی بهتر بقاع متبرکه تصریح کرد: سالانه بیش از 35 برنامه فرهنگی در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان استان اجرایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه برنامه‌های اداره کل اوقاف استان در مناسبت‌های مختلف سال اجرایی می‌شود، بیان کرد: این برنامه‌ها به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و همچنین جذب جوانان برای حضور در بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

این مسئول عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تبدیل بقاع به قطب فرهنگی را دیگر هدف اوقاف در اجرای برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد و گفت: تاکنون اقدامات چشمگیری در این زمینه صورت گرفته است.

باقری در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این اداره کل در بخش عمرانی و توسعه امامزادگان اضافه کرد: در این بخش نیز بسیاری از امامزادگان توسعه یافته‌ و ضریح بسیاری از آنها تعویض شده است.

وی خاطرنشان کرد: ساخت و نصب ضریح برای امامزادگان با همکاری مردم و کمک‌های جمع‌آوری شده در امامزاده انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به تشکیل ستاد احیای موقوفات در استان زنجان از چند سال گذشته بیان کرد: خوشبختانه با تشکیل این ستاد اقدامات قابل توجهی در راستای عمران و آبادی امامزادگان صورت گرفته است.

وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر پیکر 162 امامزاده در استان زنجان مدفون است، گفت: از جمله این امامزادگان، امامزاده ابراهیم (ع) ابهر، امامزاده اسحاق شریف‌آباد، امامزاده ابراهیم (ع) زنجان، امامزاده طیب (ع) خانقاه، بقعه قیدار نبی (ع)، امامزاده اسماعیل (ع) شناط، امامزادگان هاشم و عوف (ع) آببر، امامزاده جعفر (ع) طارم و ... است.

انتهای پیام/73005/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول