اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

ایجاد نشاط سیاسی در جامعه ضروری است

استاندار اصفهان گفت: نشاط سیاسی باید در شرایط کاملاً قانونی در جامعه تحقق یابد و مردم در تحولات سیاسی حضور فعال داشته باشند.

ایجاد نشاط سیاسی در جامعه ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در گردهمایی فرمانداران استان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و تبریک سال جدید و بهار طبیعت، اظهار کرد: در هفته آخر سال 92 پس از بررسی‌های لازم رسول یاحی به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان منصوب شد.

وی افزود: معتقد بودم که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار باید فردی مستقل، متعهد و کاردان باشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه رسول یاحی از پیشکسوتان عرصه‌ جهاد و شهادت است، اظهار کرد: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی جدید استاندار با حضور در جبهه‌ها و انجام فعالیت‌های مختلف در این عرصه ارزش این آرامش و امنیت و همچنین پاسداشت خون شهدا را بیشتر درک می‌کند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه ایشان منویات دولت تدبیر و امید را به خوبی پیگیری نماید، افزود: امید است این معاونت نیز مانند بقیه معاونت‌ها و حوزه‌ها با قوت به کار خود ادامه دهد.

زرگرپور با اشاره به شعارهای دولت آقای دکتر روحانی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در نظر دارد که با اعتدال از هرگونه زیاده‌روی اجتناب کرده و با تدبیر و استفاده از خرد جمعی و در چارچوب سیاست‌های کلان مقام معظم رهبری در جهت امنیت و آرامش جامعه بکوشد و همچنین در قالب سه اصل عزت و حکمت و مصلحت ارتباط با دیگر کشورها را گسترش داده و نیز مسائل اقتصادی را سر و سامان دهد.

وی خطاب به فرمانداران با بیان اینکه جامعه نیازمند آرامش است، افزود: تمام تلاش مدیریت استان بر این است که با ایجاد آرامش به عنوان اساسی‌ترین خواسته مردم در جامعه به اهداف موردنظر خود دست یابد.

زرگرپور تاکید کرد: آرامش اولویت اصلی و حیاتی مدیریت استان است و فرمانداران نیز باید در ایجاد و استمرار این اصل مهم در جامعه بکوشند.

وی با بیان اینکه مردم خواهان امنیت در ابعاد مختلف در جامعه هستند، افزود: ایجاد امنیت در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وظیفه اصلی حاکمیت است و فرمانداران به عنوان نمایندگان دولت بایستی به این اصل مهم توجه ویژه داشته باشند و در برقراری آن بکوشند. 

استاندار اصفهان ادامه داد: نشاط سیاسی که از شعارهای دولت تدبیر و امید است، باید در شرایط کاملاً قانونی تحقق یابد و مردم احساس کنند که در فضای سیاسی و تحولات سیاسی حضوری موثر دارند.

وی افزود: نقش و اهمیت جناح‌ها و جریان‌های سیاسی در جای خود مهم است، ولی ملاک اصلی مطالبات مردم است و برنامه‌های ما بایستی در راستای تحقق این مطالبات قرار گیرد.

زرگرپور با تاکید به را اینکه باید فضایی ایجاد شود که همه نیروها و صاحب‌نظران امکان همکاری و ارائه دیدگاه و برنامه را داشته باشند، افزود: تعامل بین همه گروه‌ها و افراد در پیشبرد اهداف مدیریت استان می‌تواند موثر باشد.

وی خطاب به فرمانداران یادآور شد: در انتخاب همکاران دقت کافی را داشته باشند و بهترین‌ها و شایسته‌ترین‌ها را برای مسئولت برگزینند تا فضا برای مشارکت بیشتر در جامعه باز شود و چهار شاخص استاندار باید رعایت شود.

زرگرپور با بیان اینکه اصفهان استانی است که تدین در آن حرف اول را می‌زند، تصریح کرد: مردم این استان باورها و اعتقادات دینی عمیقی دارند و باید مدیران استان نسبت به رفع آسیب‌های اجتماعی و مسائل فرهنگی توجه جدی را داشته باشند.

زرگرپور با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار داشت: فرمانداران به عنوان نمایندگان دولت در شهرستان‌ها باید در جهت کاهش مشکلات مردم گام بردارند و حل مسائل اقتصادی باید دغدغه اصلی فرمانداران باشد.

وی با تاکید بر اینکه لازم است نسبت به مسائل فرهنگی نیز حساسیت‌های ویژه‌ای داشته باشیم، گفت: فعال نمودن کمیته‌های فرهنگی و پرداختن به زیر ساختارهای فرهنگی را باید با جدیت پیگیری نماییم.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه فرمانداران برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها باید برنامه‌های جدی در دستور کار خود قرار دهند، از آنها خواست ضمن آسیب‌شناسی اجرای این مرحله در شهرستان محل خدمت خود پیشنهادات کارشناسی شده را به کمیته‌های هفت‌گانه استان ارائه نمایند.

زرگرپور در پایان اعلام کرد: چون فرمانداران فقط مجری سیاست‌ها و برنامه‌های سیاسی امنیتی نیستند، بلکه بایستی در جهت توسعه شهرستان عمران و آبادی شهرها و رفع مشکلات عمرانی و خشکسالی شهرستان خود نیز کوشا باشند، بایستی ارتباط مستمر و تنگاتنگی با معاونین عمرانی و برنامه ریزی و منابع انسانی داشته باشند.

رسول یاحی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی نیز در این گردهمایی با بیان اینکه در سال جاری مقام معظم رهبری بر مدیریت جهادی تاکید داشته‌اند، گفت: خوشبختانه امید و اعتدال در جامعه نهادینه شده است و امیدواریم با عزم جدی مدیران استان به ویژه فرمانداران در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری و اهداف دولت تدبیر و امید قدم‌های خوبی در این خصوص برداریم.

انتهای پیام/2301/ب/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول