اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

خانه موسیقی بهشهر بی‌‌سروصدا در حال ساخت است

خانه موسیقی شرق مازندران، روزها است که بی سر و صدا به همت سرانگشتان هنرمند یکی از اساتید موسیقی فولکلور در حال ساخت است.

خانه موسیقی بهشهر بی‌‌سروصدا در حال ساخت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، عصر امروز با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و جمعی از هنرمندان بهشهر، همراه شدیم تا در ادامه بازدیدهای نوروزی از هنرمندان پیشکسوت عرصه فرهنگ و هنر، سری به محمدرضا اسحاقی در روستای هنر‌پرور«گرجی‌محله» بزنیم.

محمدرضا اسحاقی، پیشکسوت موسیقی مازندران خانواده‌ای هنرمند دارد که هر کدام، دستی در شعر و موسیقی دارند، اجرای موسیقیِ این هنرمند و گروهش، به مازندران و سراسر ایران ختم نمی‌شود و آوازه آواز آنها تا آن‌ سوی مرزها به‌ویژه تاجیکستان و ترکمنستان رسیده است.

نوروز، بهانه‌ خوبی شد تا در سالی که مزین به فرهنگ و اقتصاد است، علاوه بر جویا شدن از احوال پیشکسوتان فرهنگ و هنر، از روند فعالیت‌هایشان‌ هم مطلع شویم.

محمدرضا اسحاقی از طرفی سخت پیگیر دریافت مجوز تأسیس خانه موسیقی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از سویی دیگر، روزها است که در حیاط منزلش مشغول ساخت خانه موسیقی است، خانه‌ای که همه تجربیات و آرزوهای دنیای موسیقی چندین و چند ساله‌اش را پای آن خواهد گذاشت.

او به لطف مردم گرجی‌محله، گام‌های نخست خانه موسیقی را که نماد هنر بی‌نظیر گرجی‌های بهشهر است، محکم و مردانه برداشت تا ادامه راه را با اطمینان خاطر بیشتری، طی کند.

بهره‌مندی از معماری خاص منطقه، و استفاده از چوب در سازه‌های آن، یکی از امتیازات مهم خانه موسیقی استاد اسحاقی است.

به گزارش فارس، در گرجی‌محله بهشهر، حدود 100 هنرمند موسیقی فولکلور فعالیت دارند که نیمی از آنها، به‌صورت حرفه‌ای کار می‌کنند.

انتهای پیام/86001/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول