اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

امر به معروف قوی ترین ابزار نظارتی جامعه باشد

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر اینکه نظارت در اندیشه مکتبی ما دارای ساز و کاری مشخص و مترقی است گفت: امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند قوی ترین ابزار نظارتی در جامعه امروز ما باشد.

امر به معروف قوی ترین ابزار نظارتی جامعه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حامد حجتی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی با تاکید بر اینکه تمام نهادهای فرهنگی باید تلاش کنند به دور از شعار زدگی نسبت به عملیاتی شدن پیام ایشان حرکت‌های سازنده‌ای را آغاز کنند ابراز داشت: برای رسیدن به مقصود رهبر انقلاب اسلامی باید از ابزارهای فرهنگی مبتنی بر اعتقاد به اسلام ناب، بهره برداری کنیم.

وی ادامه داد: یکی از روش‌های رسیدن به مقصود این است که در مسایل مختلف در حوزه فرهنگ و اقتصاد مسایل اعتقادی به نقد کشیده شود. به عنوان مثال در این شرایط یکی از اساسی‌ترین بخش‌ها در رفتارهای فرهنگی و اقتصادی موضوع نظارت است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر اینکه نظارت در اندیشه مکتبی ما دارای ساز و کاری مشخص و مترقی است تصریح کرد: در این موضوع امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند قوی‌ترین ابزار نظارتی در جامعه امروز ما باشد. احساس امنیت فرهنگی و اقتصادی در سایه توجه به آرمان‌ها به وجود نمی‌آید و تنها راه رسیدن به آن توجه ویژه به جهت گیری دین مبین اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

حجتی با اشاره به شهادت شهید علی خلیلی خاطرنشان کرد: اینکه یک آمر به معروف و ناهی از منکر بیش از یک سال در سکوت خبری و رسانه‌ای با درد خود بسازد به معنای این است که ما با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل فاصله داریم.

وی خاطرنشان کرد: لازم است قانون گذاران، سیاست گذاران و اجرا کنندگان، وظایف قانونی خود را برای رسیدن به جامعه‌ای اسلامی بر پایه اندیشه‌های اسلام ناب به خوبی فرا گرفته و با دقت و حساسیت به اجرای آن بپردازند.

انتهای پیام/78009/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول