اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین عنوان کرد

پرداخت سالانه 650 میلیارد تومان یارانه نقدی در قزوین

استاندار قزوین از پرداخت سالانه 650 میلیارد تومان یارانه نقدی در این استان خبر داد.

پرداخت سالانه 650 میلیارد تومان یارانه نقدی در قزوین

مرتضی روزبه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال جدید از چهار مفهوم و کلید واژه اقتصاد، فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی استفاده کردند که به لحاظ عمق و جامعیت از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: توجه به این کلید واژه‌ها، راه حل مسائل و مشکلات جامعه است و ملت ایران در برخورداری از روحیه جهادی و توجه به این مفاهیم از پیشینه خوبی در دوران دفاع مقدس، اوایل انقلاب و دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای برخوردار است.

استاندار قزوین با بیان اینکه تمامی خواسته‌ها و برنامه‌ها در سایه عزم ملی محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر امروز در عرصه علم به مراتب و مدارج بالایی دست یافته‌ایم این موفقیت ناشی از روحیه جهادی است و عزم ملی در این زمینه را باید جدی بگیریم.

وی یادآور شد: مدیران نباید نگاه تشریفاتی به فرمایشات و نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری داشته باشند بلکه با ورود و عزم جهادی در حوزه‌های اقتصاد و فرهنگ به گونه‌ای تلاش کنند که تا پایان سال کارنامه مثبت و قابل قبولی در این حوزه‌ها داشته باشیم.

استاندار قزوین، آینده کشور را در گرو توجه به دغدغه‌ها و اولویت‌های مقام معظم رهبری دانست و در ادامه با اشاره به اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: در ضرورت اجرای این طرح بحثی نیست و همه بر اجرای آن تاکید و اتفاق نظر دارند و امروز باید از اقتصاد نفتی فاصله بگیریم و سایر ظرفیت‌های اقتصادی را شناسایی و فعال کنیم.

وی اضافه کرد: اجرای طرح هدفمند شدن یارانه‌ها باید به یک عزم ملی تبدیل شود چراکه تحقق آن علاوه بر پیشگیری از قاچاق کالا می‌تواند به رونق اقتصادی و تولیدی مناطق و نواحی مختلف منجر شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: دولت به دنبال آن است که با تخصیص بخشی از درآمدهای ناشی از محل حذف یارانه‌ها بتواند در حوزه بهداشت و درمان، امنیت غذایی و گسترش پوشش بیمه تحولات مثبتی را ایجاد کند.

روزبه ابراز داشت: رویکرد دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها این است که بخشی از درآمد یارانه‌ها را به این سه حوزه تخصیص بدهد و سیاست‌های ابلاغی در این زمینه نوید بخش دگرگونی‌های عمده و تاثیرگذار تا پایان سال 93 خواهد بود.

استاندار قزوین تأکید کرد: در استان قزوین سالانه 650 میلیارد تومان یارانه نقدی به مردم پرداخت می‌شود در حالی که اگر تنها 50 درصد از این منابع به بخش تولید تزریق شود مشکلات این واحدها حل خواهد شد.

وی تأکید کرد: توجه به بخش تولید یک توجه جدی است و رئیس جمهور به این حوزه تأکید اساسی دارند و در استان قزوین نیز توجه به بخش تولید از جمله صنعت و کشاورزی از برنامه‌های اصلی است و مدیران این حوزه در سال 93 شاهد تحولات خواهند بود.

استاندار قزوین یادآور شد: افق سال 93 روشن است و باید الگوی مصرف در جامعه اصلاح شود چراکه خوب مصرف کردن یک ضرورت است و عزم ملی در فرهنگ صرفه جویی باید خود را نشان بدهد.

روزبه در پایان عنوان داشت: قزوین استانی صنعتی است که کوچکترین اشکال در مسیر فرهنگ صرفه جویی اثرات و تبعات خود را در تولید و اشتغال نشان می‌دهد و اگر قرار است از اقتصاد نفتی فاصله بگیریم باید سایر حوزه‌های اقتصادی جدی گرفته شود و در استان قزوین همه مناطق به مثابه چاه نفت است.

انتهای پیام/2667/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول