اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

احداث راه‌های ارتباطی ‌در رونق اقتصادی کوهبنان مؤثر است

فرماندار کوهبنان گفت: احداث، بهسازی و آسفالت جاده‌های ارتباطی کوهبنان ‌در رونق اقتصاد و گردشگری این شهرستان بسیار مؤثر است.

احداث راه‌های ارتباطی ‌در رونق اقتصادی کوهبنان مؤثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، سید‌مجتبی هاشمی صبح امروز در حاشیه بازدید از جاده ارتباطی در دست احداث کوهبنان به شهرستان‌های بافق و بهاباد اظهار داشت: بی‌تردید یکی از محورهای  توسعه‌ هر خطه و سرزمینی داشتن راه‌های ارتباطی مناسب و ایمن است، اما ‌شهرستان کوهبنان که در شمالی‌ترین نقطه استان کرمان واقع شده از داشتن جاده استاندارد و بزرگراه بی‌بهره است‌.

وی خاطر‌ نشان کرد: مردم کوهبنان‌ طی 35 سال گذشته چشم به راه هستند تا شاهد احداث جاده‌ای مناسب و استاندارد باشند، نظر به اینکه مطالعات و جداول مربوط به راه ارتباطی کوهبنان به مرکز استان در دولت قبلی مسیر قانونی خود را طی کرده است، اما همچنان در انتظار دستور اجرایی شدن قرار دارد که امیدواریم در دولت تدبیر و امید شاهد انجام این پروژه مهم باشیم‌.

وی عنوان کرد: کوهبنان با داشتن آثار و ابنیه تاریخی‌، جاذبه‌های طبیعی‌، حیات وحش قرق شده و ... به عنوان یکی از قطب‌های مهم گردشگری در جنوب شرق کشور مطرح ‌است و همه ساله پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.

فرماندار کوهبنان ابراز داشت:‌ با این وجود مردم این شهرستان از داشتن راه ارتباطی مناسب بی‌بهره هستند و این امر زمینه را برای مهاجرت به شهرستان‌ها و استان‌های دیگر رقم زده است‌.

این مسئول عنوان کرد: همین امر سبب شده با توجه به معادن غنی زغال‌سنگ‌، آهن‌، مس‌، خاک نسوز و ... سرمایه‌گذاران تمایل کمتری برای انجام فعالیت‌های اقتصادی از خود در کوهبنان‌ نشان دهند.

وی گفت: باید با همت مسئولان کشوری و استانی با احداث جاده‌های ارتباطی مناسب زنگ پیشرفت و توسعه شهرستان نواخته شود در غیر این صورت با توجه به مهاجرت‌های بی‌رویه جوانان کوهبنانی در آینده نزدیک این شهرستان به سرای سالمندان کشور مبدل می‌شود.

هاشمی تصریح کرد: مسیر ارتباطی کوهبنان به منطقه نوق و شهرستان رفسنجان به طور کامل آسفالت شده و مردم بخش طغرالجرد و دهستان‌های شعبجره و سیریز بدون مشکل و دغدغه در این مسیر تردد می‌کنند که این خود در رونق اقتصاد و گردشگری هر دو منطقه به ویژه منطقه معدنی پابدانا سودمند واقع شده است.

فرماندار کوهبنان گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده عملیات احداث جاده پشتکوئیه روزهای پایانی خود را طی می‌کند که با آسفالت پنج کیلومتر پایانی این جاده مسیر کوهبنان به مشهد مقدس بیش از 150 کیلومتر کاهش می‌یابد و مسافران و زائران امام رضا (ع) می‌توانند بدون عبور از کویر لوت‌ برای عزیمت به مشهد مقدس از مسیر کوهبنان به بهاباد و طبس عبور کنند.

وی اظهار داشت: همچنین با پیگیری‌های مستمر مردم در مناطق مرزی استان‌های کرمان و یزد، عملیات احداث جاده بین شهرستان‌های  کوهبنان به بافق و مرکز استان یزد در حال انجام و کار زیر‌سازی این محور در حال اتمام است، لذا ‌با ساخت این جاده ارتباطی مسیر کوهبنان به بافق بیش از 30 کیلومتر کوتاه می‌شود.

فرماندار کوهبنان بیان داشت: در صورت احداث این جاده زمینه حضور سرمایه‌گذاران استان یزد، مبادله کالا و حضور گردشگران در شهرستان کوهبنان هموارتر می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر اکثر جوانان کوهبنانی برای کار به استان یزد مهاجرت کرده‌اند و در حقیقت با توجه به سابقه تاریخی تجارت بین این مناطق ‌مردم این شهرستان اکثر کالاهای اساسی و مورد نیاز خود را از این استان خریداری می‌کنند.

هاشمی ابراز داشت: احداث، بهسازی و آسفالت جاده‌های ارتباطی کوهبنان ‌در رونق اقتصاد و گردشگری این شهرستان بسیار مؤثر است و موجب می‌شود سرمایه‌گذاران در بخش‌های خصوصی و دولتی با رغبت و علاقه بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری در شمالی‌ترین نقطه استان کرمان اقدام کرده و مشکل بیکاری این شهرستان را رفع کنند.

انتهای پیام/80012/ل40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول