اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان:

اردوهای راهیان نور راه مقابله با توطئه‌های دشمنان است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور راه اصلی مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب است.

اردوهای راهیان نور راه مقابله با توطئه‌های دشمنان است

حجت‏الاسلام والمسلمین جعفر رعایتی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان با محوریت ضرورت برگزاری اردوهای راهیان نور به عنوان بزرگ‌ترین عملیات فرهنگی کشور اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی فرهنگی و دینی است و بزرگ‌ترین انقلاب در دنیا در عصر حاضر محسوب می‌شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران با توجه به ایجاد تحولات درونی در مردم و اینکه حامی مستضعفان جهان محسوب می‌شود، نگاه‏ مردم دنیا را به خود جلب کرده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان تصریح کرد: دشمنان قسم‌خورده ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی سعی در فتنه‏گری و توطئه‏چینی علیه انقلاب در زمینه‏های مختلف اجتماعی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و ... داشته‏اند که یکی از آنها، تشویق صدام مخلوع برای حمله به ایران و باز داشتن مردم از ادامه دفاعشان از انقلاب بود.

رعایتی افزود: ملت ایران علی‌رغم دشمنی دشمنان، هشت سال مقابل آنها ایستادگی کردند و همگان انگشت حیرت به دهان گرفتند که مردم ایران چگونه با نداشتن ابزارآلات نظامی و با وجود مشکلات اقتصادی توانستند ایستادگی کنند و حتی یک وجب از خاک سرزمینشان را به دشمنان ندادند و سرافرازانه پیروز میدان شدند.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری اردوهای راهیان نور گفت: اردوهای راهیان نور فرصتی برای فرهنگ‏سازی و انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تقدیر از آنهایی است که از ناموس و دینشان جانانه دفاع کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان اظهار کرد: باید نسل‏های جوان و نوجوان کشور، فرهنگ ایثار و شهادت و گذشت را در جبهه‏ها با حضور در مناطق عملیاتی ببینند و با اهداف جنگ و دفاع مقدس آشنا شوند.

رعایتی بیان کرد: اردوهای راهیان نور نه تنها برای جوانان یادآور روزهای دفاع مقدس است؛ بلکه برای نسل‏های گذشته که آن دوران را درک کردند و اکنون درگیر اشتغالات مختلف هستند، نیز مثمر است.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر برگزاری اردوهای راهیان نور گفت: یکی از راه‏هایی که جوانان نسبت به انقلاب و اهداف آن آشنا می‏شوند، همین اردوهای راهیان نور است؛ چرا که در مناطق عملیاتی به عینه می‏بینیم که کشور زمانی که پیروز شد، از نظر امکانات مادی و دیگر مسائل پیشرفته نبود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: امروز اگر ایران بر سکوی علم و دانش سوار شده و در مسئله تولید علم در جایگاه پانزدهم دنیا ایستاده است و دنیا نسبت به مسئله هسته‏ای ایران حساس شده، حاصل توکل جوانان غیور ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس است که انقلاب را در مقابل انواع توطئه‏های دشمنان بیمه کردند.

رعایتی گفت: مناطق عملیاتی همانند امامزادگان مقدس هستند و اثرات معنوی فراوانی بر زائرانشان دارند.

وی افزود: همان‌گونه که فرد زائر متأثر از فضای معنوی در هر یک از امامزادگان در هر شهر و دیاری می‏شود، به محض ورود به فضای معنوی مناطق عملیاتی همان حس و حال برایش ایجاد می‏شود و به عبارتی روح انسان صیقل داده می‏شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: مناطق عملیاتی به این دلیل سرزمین‏های نور نام نهاده شده‏اند که عطرآگین به خون شهدا هستند؛ آنان که تمام اعمال و رفتارش خالص و بی هیچ شائبه و تزویر و ظاهرسازی بود؛ چه بسا اگر اینگونه بود هرگز به فیض شهادت نائل نمی‏شدند.

انتهای پیام/2249/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول