اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کاخ اردشیر بابکان صورت می‌گیرد

نمایش نحوه زندگی و فرهنگ‌های عمومی قشقایی

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فیروزآباد از نمایش نحوه زندگی و فرهنگ‌های عمومی قشقایی در کاخ اردشیر بابکان خبر داد.

نمایش نحوه زندگی و فرهنگ‌های عمومی قشقایی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، درنا شهبازی اظهار داشت: برگزاری جشنواره غذاهای سنتی (عشایری) و گیاهان دارویی همراه با دم‌نوش‌های متنوع در مجموعه تاریخی کاخ اردشیر بابکان، برگزاری مسابقه نقاشی مذهبی کودکان در مجموعه تاریخی کاخ اردشیر بابکان، مراسم خوش‌آمدگویی توسط دختر بچه‌های عشایری ملبس به لباس عشایری قشقایی و استقبال از گردشگران نوروزی همراه با توزیع پوستر و هدیه در مجموعه تاریخی قلعه دختر از جمله برنامه‌های فرهنگی در این شهرستان در ایام نوروز بوده است.

دبیر ستاد خدمات سفرهای شهرستان فیروزآباد به برخی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهرستان اشاره کرد و افزود: دریاچه سد تنگاب، آثار تاریخی قلعه دختر در کنار شکوفه‌های بادام کوهی، مجموعه گردشگری و جشنواره عشایری در روستای هدف گردشگری آتشکده، امامزاده شعیب، سلطان پیر غیب، بی‌بی هور، بی‌بی نور و امامزاده داود(ع)، پذیرای زائران و گردشگران این شهرستان است.

شهبازی در ادامه از نظارت مستمر و روزانه بر اماکن و تأسیسات گردشگری و بین راهی این شهرستان خبر داد و گفت: برای نخستین بار نحوه زندگی و فرهنگ‌های عمومی قشقایی توسط ماکت‌های بسیار طبیعی توسط یکی از هنرمندان و فرهنگ‌دوستان در مجموعه گردشگری کاخ اردشیر به تصویر کشیده شده است.

انتهای پیام/2448/ی/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول