اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

تصویب و اجرایی شدن 90 طرح توسعه، عمران گردشگری و زیارتی خراسان‌رضوی

معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث فرهنگی، خراسان‌رضوی از تصویب و اجرایی شدن 90 طرح توسعه و عمران گردشگری و زیارتی استان در سال گذشته خبر داد.

تصویب و اجرایی شدن 90 طرح توسعه، عمران گردشگری و زیارتی خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی دبیرخانه ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان‌ رضوی حسن زمانی با بیان این مطلب افزود: این اداره‌کل با حجم وسیعی از درخواست‌های بخش خصوصی برای احداث و ایجاد تأسیسات گردشگری مواجه است که این معاونت با تشکیل کمیته و دبیرخانه واحد طرح‌های توسعه گردشگری برای نخستین‌بار کلیه طرح‌های رسیده را مورد بررسی کارشناسانه قرار داده و برای تسریع مراحل قانونی آن همت گماشته است.

وی افزود: از 90 تقاضای رسیده، 24 واحد آن هتل، چهار واحد آن هتل آپارتمان، 9 واحد آن مهمانپذیر، شش واحد کمپینگ و کاروان و بقیه مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی و تفرجگاه بوده است.

زمانی همچنین اظهار داشت: در سال گذشته 29 کمیسیون گردشگری و 9 کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور رسیدگی به موضوعات تخصصی گردشگری، زیارت، توسعه و ساماندهی، سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها و... تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: بیش از 90 طرح و پروژه عمرانی، توسعه و ساماندهی گردشگری، زیارتی و خدمت‌رسانی طی این مدت تصویب شده است.

معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های این اداره‌کل با اظهار تأسف از عدم همکاری بانک‌ها و مراکز سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تصریح کرد: جای تعجب است که با بازدهی و بازگشت مناسب سرمایه در بخش گردشگری، سفر و زیارت بانک‌ها و مراکز مالی با این بخش هماهنگ نیستند و از آن حمایت‌های لازم را به عمل نمی‌آورند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به ظرفیت بالای استان از نظر سرمایه‌گذاری، این بخش همچنان توسعه یابد.

انتهای پیام/2202/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول