اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

برنامه‌های هفته سلامت در زنجان تشریح شد

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان برنامه‌ها و اهداف برگزاری هفته سلامت را تشریح کرد.

برنامه‌های هفته سلامت در زنجان تشریح شد

اسماعیل رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به در پیش بودن هفته سلامت اظهار داشت: شعار انتخاب شده برای هفته سلامت یک عمر سلامت با «خود مراقبتی» است.

وی با بیان اینکه علاوه بر شعار کلی هفته سلامت ایام هفته هم شعار خاصی دارند، اضافه کرد: شعار روز دوشنبه یکم اردیبهشت ماه توانمند سازی نوجوانان و جوانان برای خود مراقبتی انتخاب شده است.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان شعار روز دوم هفته سلامت را عموم مردم نیازمند خود مراقبتی اعلام و تصریح کرد: خاستگاه خود مراقبتی شعار روز سوم هفته سلامت اعلام شده است.

این مسئول شعار روز چهارم هفته سلامت را رسانه‌ها، مروجان خود مراقبتی عنوان کرد و ابراز داشت: نهادها و پایگاه‌های مردمی، کانون‌های خود مراقبتی شعار روز پنجم است.

رحمانی تیم سلامت، مربیان خود مراقبتی را شعار روز ششم هفته سلامت اعلام کرد و گفت: سیاستگذاران و مدیران اجرایی، حامیان خود مراقبتی شعار آخر هفته سلامت انتخاب شده است.

وی فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در راستای ارتقای سلامت و تاکید بر اصلاح روش‌های زندگی برای تامین سلامتی مردم به ویژه انطباق با شعار سال را از جمله اهداف هفته سلامت اعلام کرد و ابراز داشت: تبیین اهمیت سلامت در برقراری توسعه پایدار در راستای شعار انسان سالم محور توسعه پایدار از دیگر اهداف هفته سلامت محسوب می‌شود.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان جلب مشارکت مردم و همکاری عمومی در راستای توجه به نقش سلامت و پیشگیری برای داشتن جامعه‌ای سالم را دیگر هدف برگزاری هفته سلامت اعلام کرد.

این مسئول جلب مشارکت مدیران ارشد و سیاستگذاران برای پشتیبانی از برنامه‌های سلامت را از دیگر اهداف برنامه‌های هفته سلامت دانست و ادامه داد: جلب مشارکت همکاری‌های بین بخشی و دستگاه‌های مرتبط با سلامت مردم از دیگر اهداف این هفته است.

رحمانی جلب مشارکت سازمان‌های غیر دولتی مردم نهاد در سلامت جامعه را از دیگر اهداف برنامه‌هایی تبیین شده برای هفته سلامت عنوان کرد.

وی برجسته‌سازی موفقیت‌ها و دستاوردهای حوزه سلامت و بیان چالش‌های موجود و انتظارات را از دیگر اهداف برنامه‌های هفته سلامت اعلام کرد و افزود: تکریم فعالیت‌های دست‌اندرکاران حوزه بهداشت و درمان و تقدیر از فعالان این حوزه از دیگر برنامه‌های هفته سلامت محسوب می‌شود.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: تبیین عوامل موثر بر سلامت جامعه و توجه دادن مردم و دست اندرکاران نظام سلامت به شعار هفته سلامت از مهم‌ترین اهداف این هفته است.

انتهای پیام/73004/ل30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول