اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌رضوی خبر داد

امدادرسانی به 93 حادثه رانندگی در محورهای مواصلاتی خراسان‌رضوی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌رضوی از امداد‌رسانی به 93 حادثه رانندگی در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد.

امدادرسانی به 93 حادثه رانندگی در محورهای مواصلاتی خراسان‌رضوی

سیدمجتبی احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار داشت: از این میزان 31 مورد مربوط به واژگونی و 19 مورد نیز مربوط به تصادف جاده‌ای است که محورهای سبزوار و کاشمر هر کدام با 10 مورد پرحادثه‌ترین محورهای ما بوده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت 811 نجاتگر و نیروی عملیاتی در پایگاه‌های جاده‌ای این جمعیت گفت: این نیروها در قالب 234 تیم عملیاتی با استفاده از بیش از 171 دستگاه خودرو اعم از آمبولانس، ست نجات و خودروهای کمک‌دار در کمترین زمان به امدادرسانی در حوادث می‌پردازند.

احمدی از پوشش محورهای مواصلاتی استان توسط امداد هوایی این جمعیت نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: تیم امداد هوایی این جمعیت تاکنون بیش از 23 سورت پروازی داشته که در این زمینه خدمات خوبی را نیز به هموطنان عزیز داشته است.

وی افزود: بیش از 50 نفر در قالب کادر پروازی و تیم‌های امداد و نجات در این یگان فعالیت دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با اشاره به فعالیت 38 پایگاه‌ امداد و نجات سیار و ثابت جاده‌ای و 34 پایگاه ایمنی و سلامت سازمان جوانان این جمعیت اضافه کرد: در مجموع 72 پایگاه فعال در سطح استان در حال ارائه خدمات به هموطنان عزیز هستند که پایگاه‌های سازمان جوانان جمعیت هلال احمر استان تاکنون به 4 هزار و 974 نفر ارائه خدمات داشته‌اند.

احمدی از استقرار 13 خیمه و چادر نماز در کنار ایستگاه‌های سلامت خبرداد و تصریح کرد: در کنار این فضای معنوی، فضایی را نیز برای ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی در قالب نقاشی پازل با محوریت امداد و نجات و... تحت عنوان دوستدار کودک ایجاد کرده‌ایم.

وی با اشاره به مزیت‌های استقرار پایگاه‌های سلامت در طول محورهای مواصلاتی استان اضافه کرد: وجود این فضاها برای رفع خستگی، کنترل وزن، فشار خون و تست قند، کاهش سوانح جاده‌ای و افزایش بهداشت جسمی زائران و مسافران بسیار مناسب است و از اهداف مهم این طرح نیز محسوب می‌شود.

انتهای پیام/2202/س30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول