اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زنجان خبر داد

بازدید بیش 3 هزار مسافر از موزه‌های شهرستان زنجان

فرماندار زنجان گفت: بیش از 3 هزار و 500 نفر طی روزهای نخست سال از موزه‌های رختشویخانه و مردان نمکی بازدید کرده‌اند.

بازدید بیش 3 هزار مسافر از موزه‌های شهرستان زنجان

علی کاظمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: از زمان آغاز سفرهای نوروزی تاکنون بیش از 2 میلیون و 735 هزار خودرو در محورهای مواصلاتی شهرستان تردد کرده‌ است.

فرماندار زنجان با اشاره به افزایش تردد در محورهای استان زنجان تصریح کرد: با تلاش شبانه‌روزی پلیس راهور و همچنین همکاری مطلوب مردم استان و فرهنگ‌سازی انجام شده در زمینه رعایت نکات ایمنی توسط رانندگان شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی بوده‌ایم.

این مسئول بیشترین علل تصادفات برون‌شهری را عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه اعلام و عنوان کرد: در بیشتر این موارد رانندگان دچار خستگی و خواب آلودگی بوده و اغلب این تصادفات در مبادی ورودی و خروجی شهرها (کیلومتر یک تا 30) اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: در تصادفاتی که تاکنون در شهرستان زنجان رخ داده تعداد یک نفر فوت و 34 نفر مجروح شده است.

کاظمی از اقامت شبانه بیش از 2 هزار نفر در شهرستان زنجان خبر داد و تاکید کرد: برای رفاه حال مسافران 13 مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی صورت گرفته است.

فرماندار زنجان از 17 مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی موقت در شهرستان زنجان خبر داد و تصریح کرد: از 27 مورد از رستوران‌ها و مراکز بین‌راهی نیز بازدید شده است.

این مسئول از بازدید 3 هزار و 553 نفر از موزه رختشویخانه یاد کرد و اعلام کرد: 3 هزار و 519 نفر نیز از موزه مردان نمکی بازدید کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این ایام یک هزار و 160 نفر نیز از موزه دارایی بازدید کرده‌اند.

کاظمی تعداد حادثه رانندگی در شهرستان زنجان را 5 مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد 3 مورد واژگونی و 2 مورد نقص فنی بوده است.

فرماندار زنجان تعداد مصدومی حادثه‌های رخ داده را در مجموع 21 نفر اعلام و عنوان کرد: از این تعداد 15 نفر مصدوم، یک نفر درمان سرپایی، چهار مصدوم انتقالی به بیمارستان و یک نفر فوتی بوده است.

این مسئول تعداد مراجعه‌کننده طرح راهنمایی مسافران نوروزی هلال احمر را 12 هزار و 502 نفر خواند و اذعان داشت: یک هزار و 117 نفر نمازگزار در این طرح حضور پیدا کرده‌اند.

وی تعداد نقشه‌ها و بروشورهای توزیع شده در شهرستان را 11 هزار و 684 مورد اعلام و اذعان کرد: 4 هزار و 376 مورد سایر اقلام مورد نیاز در بین مسافران توزیع شده است.

کاظمی از برگزاری 900 مسابقه در بین مسافران در ایام نوروز خبر داد و اضافه کرد: 454 مورد تست قند خون و فشار نیز از مسافران گرفته شده است.

فرماندار زنجان تعداد اعضای شرکت کننده در پست‌های هلال احمر را 210 نفر خواند و خاطر نشان کرد: در واقع روزانه 30 نفر در این پست‌ها حضور دارند.

این مسئول ادامه داد: 100 تخته چادر برای اسکان مسافران نوروزی با امکانات رفاهی از قبیل سینک‌های ظرفشویی، اجاق گاز برای استفاده مسافران و برپایی خیمه نماز و استقرار غرفه کتاب برای رفاه حال مسافران در نظر گرفته شده است.

وی از اسکان 250 مسافر در چادرهای برپا شده توسط شهرداری زنجان خبر داد و متذکر شد: از این تعداد 60 نفر در روز نخست، 80 نفر در روز دوم و 110 نفر نیز در روز سوم در این محل اسکان یافتند.

کاظمی به اسکان 5 هزار و 374 نفر در مدارس شهرستان اشاره و تاکید کرد: این مسافران  در اتاق‌های ویژه و عادی اسکان یافته‌اند.

فرماندار زنجان از انجام  342 مورد ماموریت تا سوم فروردین خبر داد و بیان داشت: از این تعداد 270 مورد غیر تصادفی بوده که با انتقال 148 نفر به بیمارستان همراه بوده و 72 مورد نیز ماموریت تصادفی بوده که 86 نفر به بیمارستان منتقل شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: فرمانداری شهرستان زنجان با استقرار کشیک در ایام نوروز ضمن رسیدگی به گزارشات مردمی پیگیری لازم را برای رفع کمبودها انجام داده است.

انتهای پیام/73009/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول