اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف کرمانشاه خبر داد

بازدید 800 هزار نفر از بقاع متبرکه کرمانشاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه 800 هزار نفر در نوروز امسال از بقاع متبرکه استان کرمانشاه بازدید کرده‌اند، گفت: در ظرف چند روز گذشته دو وقف جدید در کرمانشاه ثبت شد.

بازدید 800 هزار نفر از بقاع متبرکه کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر حسینی‌اراکی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در کرمانشاه از بازدید 800 هزار نفر از بقاع متبرکه استان کرمانشاه در نوروز امسال خبر داد.

وی تصریح کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ایام نوروز و فاطمیه با دو کار ویژه مهم آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی آماده خدمت‌رسانی به زائران، مسافران و گردشگران بقاع متبرکه استان کرمانشاه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون طرح آرامش بهاری در 22 بقعه متبرکه استان کرمانشاه برگزار شده است، خاطرنشان کرد: سوگواره یاس نبوی از سوم ماه جمادی‌الثانی با حضور 26 مبلغ روحانی اعزام شده از شهر مقدس قم در بقاع متبرکه استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

این مسئول هدف از برگزاری سوگواره یاس نبوی را توسعه و ترویج معارف نورانی اهل بیت (ع) و تقویت باورهای دینی آحاد مردم عنوان کرد.

به گفته حسینی‌اراکی اجرای صحیح نیت واقفان خیراندیش برای جلب اعتماد مردم و ایجاد وقف‌های جدید در ایام فاطمیه برای حضرت فاطمه زهرا (س)، از دیگر اهداف برگزاری سوگواره یاس نبوی است.

وی ترویج فضائل و سیره فاطمی، معرفی شخصیت حضرت زهرا (س)، ترویج خطبه فدکیه به‌عنوان نقش بصیرت در دفاع از ولایت و نشر پیام یاس نبوی خطبه فدکیه برای زائران را از جمله اهداف دیگر سوگواره یاس نبوی دانست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: توزیع بیش از 150 هزار بسته فرهنگی میان زائران و گردشگران و برگزاری مسابقات فرهنگی برای کودکان از اقدامات اساسی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به شمار می‌رود.

وی ابراز داشت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، ترویج فرهنگ قرآنی و ارائه مشاوره مذهبی برای خانواده‌ها اساسی‌ترین اقدام نوروزی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در بقاع متبرکه است.

این مسئول اشاره کرد: ویزیت رایگان بیماران در دو بقاع متبرکه و شاخص استان کرمانشاه هم‌چون امام‌زاده باقر بیستون و امام‌زاده احمد سنقر مهم‌ترین خدمات درمانی این اداره‌کل برای زائران به شمار می‌رود.

حسینی‌اراکی اظهار داشت: نیروهای اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در مجموعه تاریخی تاق‌بستان کرمانشاه و مسجد گردنه بید سرخ پذیرای مهمانان و گردشگران نوروزی هستند.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، برگزاری همایش رهروان یاس نبوی ویژه بانوان در عصر شهادت آن حضرت و برگزاری مسابقه پیام یاس نبوی با هدف معرفی سبک زندگی فاطمی از دیگر اقدامات مهم در ایام فاطمیه خواهد بود.

وی به مقایسه دو سبک زندگی اسلامی و غربی پرداخت و خاطر نشان کرد: در سبک اسلامی حفظ عفت و تقویت حیا مهم‌ترین عامل به شمار می‌رود و این در حالی است که بی بند و باری و بی‌عفتی در زندگی غربی فراوان دیده می‌شود.

این مسئول از دو وقف جدیدی در چند روز گذشته سال جدید خبر داد و بیان کرد: یک باب مغازه در راستای برگزاری تربیت معلمان قرآنی و یک باب منزل مسکونی با هدف کمک به بیماران از سوی واقفان خیراندیش استان کرمانشاه وقف شده است.

به گفته حسینی‌اراکی، کارگاه‌های روزانه آموزشی قرآنی و دینی در کنار بقاع متبرکه استان کرمانشاه برپا شده و اختتامیه دو طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در پایان تعطیلات نوروزی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2700/ل40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول