اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان:

افت دما و بارش‌ از پدیده‌های جوی هفته آینده در زنجان است

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به ورود یک سامانه بارشی از اوایل هفته آینده به استان گفت: این سامانه ضمن افت شدید دما و وزش باد، بارش‌هایی را موجب می‌شود.

افت دما و بارش‌ از پدیده‌های جوی هفته آینده در زنجان است

احد یاغموری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان وضعیت جوی امروز استان زنجان را قسمتی ابری پیش‌بینی کرد و اظهار داشت: وزش باد از دیگر پدیده‌های وی ساعات آینده در سطح استان زنجان است.

وی از رگبار پراکنده در استان زنجان برای فردا خبر داد و اضافه کرد: طی سه روز آینده فقط روز جمعه احتمال بارندگی وجود دارد.

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان وزش باد و افزایش ابر را از ناپایداری‌های جوی چند روز آینده در سطح استان پیش‌بینی کرد.

این مسئول نوسان دمایی روز گذشته استان زنجان را 16 درجه اعلام کرد و گفت: زنجان طی 24 ساعت گذشته دمای بین یک و 17 درجه بالای صفر را پشت سر گذاشته است.

یاغموری ادامه داد: پایین‌ترین و بالاترین دمای استان زنجان طی 24 ساعت گذشته به ترتیب از زنجان با یک درجه بالای صفر و ماهنشان و گرماب با 20 درجه بالا صفر گزارش شده است.

وی دمای فعلی شهر زنجان را چهار درجه بالای صفر اعلام کرد و گفت: این دما در مقایسه با دیروز در همین ساعت سه درجه افزایش یافته است.

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه یک سامانه جوی از اواخر روز شنبه به استان زنجان وارد می‌شود، افزود: این سامانه بارش‌هایی را در سطح استان موجب می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: ورود سامانه بارشی در هفته آینده ضمن ایجاد ناپایداری‌های جوی وزش باد و افت شدید دما را هم موجب می‌شود.

یاغموری با بیان اینکه سامانه‌های جوی فصل بهار با نزدیک شدن زمان فعالیت آنها به صورت قطعی تعیین تکلیف می‌شوند، بیان داشت: تکلیف سامانه جوی در راه استان زنجان روز شنبه برای نوع فعالیت مشخص می‌شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد متفاوت بودن خبرهای رسانه‌ها در مورد درجه دما در شهرهای استان زنجان گفت: این تفاوت ناشی از ساعات گرفتن اخبار توسط رسانه‌ها از هواشناسی است.

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه دمای برخی مناطق مانند خیرآباد همواره پایین‌تر از شهرهای دیگر است، ابراز داشت: طی روز گذشته دمای این منطقه هفت درجه زیر صفر بوده و در برخی از رسانه‌ها هم آمده بود ولی چون این منطقه به لحاظ جمعیتی درصد کمی را شامل می‌شود معمولا در آمار ارائه شده مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

انتهای پیام/73004/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول