اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین:

185 هزار مشترک قزوینی از شبکه فاضلاب شهری برخوردارند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین گفت: در حال حاضر بیش از 185 هزار واحد از مشترکان این استان از شبکه فاضلاب شهری برخوردار هستند.

185 هزار مشترک قزوینی از شبکه فاضلاب شهری برخوردارند

احمد هجرانفر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اشتراک 256 هزار و 184 واحد گوناگون در شرکت آب و فاضلاب شهری این استان اظهار کرد: در حال حاضر 185 هزار و 159 واحد از مشترکان این شرکت زیر پوشش شبکه فاضلاب شهری قرار دارند.

وی با بیان اینکه این تعداد مشترک، 57 درصد از جمعیت شهری استان را شامل می‌شود، افزود: طول شبکه فاضلاب موجود در استان قزوین هم‌اکنون یک هزار و 216 کیلومتر است که یک هزار و 167 کیلومتر از آن به شبکه جمع‌آوری فاضلاب اختصاص دارد و 49 کیلومتر باقیمانده به خطوط انتقال آن مربوط می‌شود.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب موجود در سطح استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: استان قزوین چهار باب تصفیه‌خانه در مدار بهره‌برداری دارد که ظرفیت آن چهل هزار و 150 متر مکعب در شبانه‌روز است.

هجرانفر ادامه داد: همچنین سه باب تصفیه‌خانه هم‌اکنون در این استان در دست احداث است که ظرفیت آن‌ها به 19 هزار و 700 متر مکعب در شبانه‌روز می‌رسد.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین یادآور شد: با احداث این سه باب تصفیه‌خانه و فعال شدن آن‌ها، توان استان برای تصفیه فاضلاب در هر شبانه روز به 59 هزار و 850 متر مکعب می‌رسد.

وی با اشاره به احداث 49 کیلومتر خط انتقال و یک هزار و 167 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهرهای استان در سال گذشته، خاطرنشان کرد: مطالعات فاضلاب در 14 مورد از مجموع 26 شهر استان قزوین صورت گرفته و یک باب آزمایشگاه فاضلاب نیز در این استان فعالیت می‌کند؛ ضمن اینکه تاکنون مقالاتی از این شرکت در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی پذیرفته شده است.

انتهای پیام/77011/س30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول