اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شهر قزوین:

نوروز همراه با تفکر انسان را به معاد معنویت می‌رساند

امام جمعه موقت شهر قزوین با بیان اینکه کلمه معاد نیز از ریشه عود و عید گرفته شده است، گفت: عید نوروز در صورتی که با تفکر همراه باشد، می‌تواند انسان را به معاد معنویت و روحانیت برساند.

نوروز همراه با تفکر انسان را به معاد معنویت می‌رساند

حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی به مناسبت فرا رسیدن نوروز 93 در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با تاکید بر داشتن نگاه معرفت مدارانه به عید اظهار کرد: دو نوع عید وجود دارد که یکی از آنها عید طبیعت است و در آن انسان‌ها و همه حیوانات و حتی گیاهان و جمادات با یکدیگر مشترک هستند؛ چراکه در چنین عیدی اینان هم مانند انسان سهم دارند و فایده می‌برند.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان قزوین این عید را عید طبیعی خواند و با بیان اینکه در این عید فقط ظاهر، گرمای هوا، رویش گیاهان و سرسبزی طبیعت دیده می‌شود، اذعان کرد: عید دیگر که به فطرت انسان مربوط می‌شود و اعیاد فطر، قربان، غدیر و مبعث از انواع آن است، با عید نوروز تفاوت‌های جدی دارد؛ به طوری که گویا نوروز عید جسم و طبیعت و نوع دیگر آن، مربوط به روح و فطرت انسان است.

عابدینی عنوان کرد: عید فطرت و طبیعت نقطه مشترکی دارند و آن این است که در هر دو نوع، عید از عود به معنای بازگشت گرفته شده است.

امام جمعه موقت شهر قزوین با بیان اینکه این بازگشت در عید طبیعت نیز مشاهده می‌شود، توضیح داد: در این عید، زمین و ساکنان آن پس از گذشت یک سال، از زمستان، پاییز و فرسودگی زمین به نقطه شروع رویش، سرسبزی نشاط، شادابی و رویش گل و گیاه باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه کلمه معاد نیز از ریشه عود و عید گرفته شده است، تصریح کرد: بنابراین عید نوروز هم در صورتی که با تفکر همراه باشد، میتواند همان معاد باشد که البته معاد طبیعت است؛ اما می‌تواند انسان را به معاد معنویت و روحانیت برساند.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان قزوین اضافه کرد: جا دارد که همه روزها را به عبادت، ذکر و یاد خدا و رستاخیز، تفکر در آیات الهی، مطالعه و تدبر در آیات قرآن کریم بگذرانیم؛ چراکه هر روز و لحظه‌ای که با غیر از این اعمال سپری شود، از دست رفته است.

انتهای پیام/77011/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول