اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان خبر داد

پرداخت 3 میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان ماهنشاهی

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ماهنشان از پرداخت 3 میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان این نهاد خبر داد.

پرداخت 3 میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان ماهنشاهی

ذبیح‌الله غفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه کمیته امداد ماهنشان با در نظر گرفتن سیاست‌های کلی این نهاد در دهه چهارم خدمت‌رسانی در زمینه توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش اظهار داشت: توانمندسازی خانواده‌ها با اشتغالزایی برای آن‌ها عملی می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان با بیان اینکه اشتغالزایی برای مددجویان با اجرای طرح های اشتغالزایی در رشته‌های مختلف شغلی با در نظر گرفتن علایق، استعدادها و شرایط مددجویان صورت می‌گیرد، گفت: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نیز در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری اقدامات بسیاری در بحث اشتغالزایی مددجویان انجام شد.

این مسئول با اشاره به پرداخت وام خودکفایی به 52 مددجوی ماهنشانی طی سال گذشته بیان کرد: در این راستا 3 میلیارد و 182 میلیون و 291 هزار ریال اعتبار هزینه شد.

وی خاطرنشان کرد: اشتغالزایی مددجویان با اجرای طرح‌های اشتغال در زمینه‌های شغلی کشاورزی، مشاغل خانگی، دامداری و دامپروری و ... انجام شده است.

غفاری با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های فنی‌ و حرفه‌ای ویژه مددجویان اضافه کرد: داشتن مهارت یکی از ملزومات در زمینه اجرای موفق طرح‌های اشتغال و در نتیجه توانمند‌سازی مددجویان محسوب می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان با بیان اینکه کمیته امداد در خودکفایی مددجویان به مباحث اقتصادی اکتفا نکرده است، اضافه کرد: قبل از اینکه خودکفایی مددجویان قطعی شود، دوره‌هایی از قبیل کلاس‌های مشاوره در مباحث مختلف برای مددجویان برگزار می‌شود، تا توانایی فکری و اجتماعی مورد نیاز در مددجویان به منظور خودکفا و توانمند شدن و در نهایت خارج شدن از چرخه حمایتی امداد ایجاد شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به نظارت بر طرح‌های اشتغالزایی مددجویی تصریح کرد: انجام نظارت بر طرح‌های اشتغال یکی از موضوعات مهم در پایداری طرح‌های اشتغال محسوب می‌شود.

وی به برنامه‌های کمیته امداد در سال‌جاری نیز اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم طی سال‌جاری در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری علاوه بر توجه به ارتقای سطح اقتصاد مددجویان اقدامات جهادی در زمینه ارتقای سطح فرهنگ جامعه هدف را نیز انجام دهیم.

انتهای پیام/73005/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول