اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان خبر داد

انجام 596 ماموریت در طرح نوروزی توسط اورژانس زنجان

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان از انجام 596 ماموریت توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان از آغاز طرح نوروزی این مرکز خبر داد.

انجام 596 ماموریت در طرح نوروزی توسط اورژانس زنجان

مرتضی ترابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به آماده‌باش پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی استان از روز 26 اسفند ماه سال گذشته اظهار داشت: طی این مدت مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی زنجان هم ماموریت‌هایی داشته است.

وی از انجام 596 ماموریت توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان از آغاز طرح نوروزی این مرکز خبر داد و اضافه کرد: 152 مورد از این ماموریت‌ها، ماموریت‌های تصادفی بوده است.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با بیان اینکه 62 مورد از ماموریت‌های تصادفی این مرکز درون شهری بوده است، ادامه داد: 89 مورد از این ماموریت‌ها جاده‌ای بوده است.

این مسئول تصریح کرد: از آغاز طرح نوروزی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان 172 مورد از مصدومان تصادفات را به مراکز درمانی منتقل کرده‌اند. در ماموریت‌های اورژانس استان زنجان تاکنون چهار نفر فوت کرده‌اند.

وی با اشاره به فرهنگ رایج در بین برخی از افراد ابراز داشت: طی این مدت 22 مورد ماموریت کاذب هم توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان انجام شده است که ناشی از تلفن‌های بی‌مسئولیت برخی از شهروندان است.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با اشاره به افزایش مصدومان چهارشنبه‌سوری سال گذشته افزود: تعداد مصدومان چهارشنبه آخر سال نسبت به سال پیش از آن حدود 30 مورد افزایش یافته بود.

این مسئول با بیان اینکه خوشبختانه مصدومیت جدی در چهارشنبه آخر سال روی نداده است، متذکر شد: برخلاف سال گذشته تخلیه چشم یا سوختگی شدید روی نداده بود.

ترابی آسیب چشمی را با 60 مورد دارای بیشترین آمار مصدومیت در چهارشنبه آخر سال اعلام کرد و گفت: این آسیب‌ها با درمان‌های صورت گرفته رفع شده است.

وی با بیان اینکه 80 درصد از مصدومیت‌ها در مرکز استان روی داده است، بیان داشت: 20 درصد باقیمانده مصدومیت‌ها در هفت شهرستان‌ دیگر روی داده است.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان مجموع آمار مصدومیت‌های چهارشنبه آخر سال در سطح استان را 105 مورد اعلام کرد و گفت: 81 مورد از این مصدومیت‌ها در شهر زنجان روی داده است.

این مسئول 86 نفر از مصدومان چهارشنبه آخر سال را مرد اعلام کرد و افزود: 19 نفر باقیمانده زن بودند.

ترابی با بیان اینکه 87 نفر از مصدومان چهارشنبه‌سوری به صورت سرپایی درمان شده‌اند، ادامه داد: 18 نفر هم در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

انتهای پیام/73004/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول