اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حال و هوایی که توصیف شدنی نیست

آرامش منتظران عاشق در جوار مسجد جمکران

مسجد جمکران در ایام نوروز حال و هوای خاصی دارد و هر عاشق و شیفته‌ای را برای عرض ارادت به پسر حضرت فاطمه(عج) به سوی خود می‌کشاند.

آرامش منتظران عاشق در جوار مسجد جمکران

خبرگزاری فارس ـ ایمن السادات موسوی‌نژاد: ندای «یابن‌الحسن» زمزمه لبان بود، اینجا مسجد جمکران است، شش کیلومتری شهر قم، وارد مسجدی می‌شود که بر گرداگرد گنبد فیروزه‌ایش «لااله‌الا‌الله» نقش بسته است، این مسجد پایگاه شیعیان و عاشقان حضرت بقیة‌الله(عج) است، نیت دو رکعت نماز تحیت مسجد را کرد و پس از هر سوره حمد هفت مرتبه سوره توحید را قرائت کرد و ذکر رکوع و سجده را هفت مرتبه گفت و سپس دو رکعت نماز امام زمان(عج) را خواند و در رکعت اول و دوم 100 مرتبه آیه «ایاک نعبد و ایاک نستعین» را زمزمه کرد.

با امام غایب از ابصار و حاضر در اعصار و ناظر بر کردار راز دل گفت و استغاثه به درگاه خداوند کرد.

عده‌ای ایام نوروز را غنیمت دانسته و سال جدید را در جوار مسجد جمکران سپری می‌کنند تا دل امام زمان(عج) پسر فاطمه(س) را شاد و راضی کنند.

اینجا همه برای ظهورش دعا می‌کنند و از طولانی شدن زمان غیبت شکوه دارند و سخن از مشکلات مادی و معنوی خود بر زبان می‌آورند.

دختری که چادر سفیدی با گل‌های قرمز بر سر کرده، از مادرش در حال پرسیدن طرز اقامه نماز امام زمان(عج) و نماز تحیت مسجد است، می‌توان در چشمانش ذوق و شوق را مشاهده کرد.

برخی با شناخت عمیق‌تر به این مکان مشرف می‌شوند و در هنگام تشرف به این پایگاه ملکوتی حوائج شخصی خود و مشکلات زندگی را فراموش کرده و تنها ظهور منجی جهان بشریت را از درگاه ربوبی مسئلت می‌کنند.

در کنار درد دل زن کهنسالی که در داخل مسجد در حال ذکر گفتن است که می‌نشینی ظهور آقا را کلید حل مشکلات دیگر می‌داند بنابراین مدام ذکر لبش «اللهم عجل لولیک الفرج» است.

این مسجد بر اساس دستور حضرت بقیة‌الله(عج) به عنوان پناهگاه و پایگاه شیعیان و تجلی‌گاه ایشان تاسیس شد.

بیش از هزار سال پیش در شب سه شنبه هفدهم ماه مبارک رمضان، فردی صالح به نام حسن مثله جمکرانی به دستور امام زمان(عج) فرا خوانده می‌شود.

وی در همین مکان فعلی مسجد، حضرت را با جمعی از همراهان ملاقات کرده و دستور بنای مسجد با تشریفات خاص را دریافت می‌کند.

وی برای اجرای این امر اقدام و این مسجد را بنا بر جزئیات اوامر حضرت مهدی(عج) احداث کرد.

اکنون این مکان ملجایی بر عاشقان حضرتش شده و در سال جدید که پا به این مکان مقدس می‌گذاری زائرانی از استان‌های مختلف شمال، جنوب، غرب و شرق کشور مشاهده می‌شوند که برای رضایت قلبی امام زمان(عج) پا به این مکان مقدس گذاشتند.

حتی زائرانی از کشورهای مسلمان نیز به این مکان مشرف شده‌اند و در این مکان آرامش درونی را دنبال می‌کنند و حتی می‌توان این طور بیان کرد که مسجد جمکران مسجدی بین‌المللی است و برخی اوقات تعداد زائران خارجی این مکان بیشتر از زائران ایرانی می‌شود.

زنی دیده می شود که دستان دو فرزندش در دستانش است و مرد کهنسالی بر روی ویلچر نشسته و به سوی ملجا عشق در حرکت است، کهنسالان دیگر نیز بر روی ماشین‌های زائربر سوار می‌شوند تا آرزوی خود را هر چه سریع‌تر تحقق بخشند.

نرگس جوان لرستانی که برای چهارمین بار به مسجد جمکران مشرف شده، تجدید بیعت با امام زمان(عج) را مهم‌ترین عامل انتخاب مسجد جمکران برای سفر نوروزی ذکر می‌کند.

وی در ادامه صحبت‌هایش ابراز امیدواری می‌کند که سال خوب و خوشی را در جوار مسجد جمکران آغاز کرده و بتواند دل این امام را با عمل خوبش شاد کند.

زهره که از اردبیل به مسجد جمکران مشرف شده در حالی‌که در سجاده خود مشغول راز و نیاز است، پای صحبت‌هایش که می‌نشینی این‌طور می‌گوید که آرزو دارد که در قم ساکن بود تا راحت‌تر به این مکان مشرف می‌شد.

وی تصریح می‌کند: از راه دور با امام زمان(عج) درد و دل می‌کنیم ولی صفای آن مانند جمکران نیست، صفا و حال و هوای مسجد جمکران چیز دیگری است و حتی برخی افرادی که تا کنون یک بار هم به این مکان مشرف نشدند، آرزوی تشرف به این مکان را دارند ولی هنوز نتوانستند مشرف شوند.

بسیاری از افراد با مشاهده مسجد جمکران از تلویزیون اشک از چشمانشان جاری می‌شود و دل‌هایشان مانند کبوتری بر گرد گنبد فیروزه‌ای پرواز می‌کند و دوست دارند بار دیگر به این مکان مشرف شوند تا حال و هوای شورانگیز دیگری را تجربه کنند.

مسجد مقدس جمکران از حال و هوای خاصی برخوردار است، احساس آرامش به همه تشرف یافتگان به این مکان دست می‌دهد، البته این احساس توصیف شدنی نیست، کسانی که به این مکان مقدس مشرف می‌شوند با توجه به تقارن ایام فاطمیه با نوروز، حضرت را به مادرش قسم می‌دهند تا واسطه‌ای برای حل مشکلات در پیشگاه خدا باشند ولی اصل و اساس همه دعاها، دعا برای ظهور حضرتش است «اللهم عجل لولیک الفرج».

انتهای پیام/78003/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول