اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از حضور راهنمایان گردشگری در اماکن تاریخی

رضایت مسافران نوروزی از راهنمایان گردشگری

برای ششمین سال متوالی راهنمایان گردشگری در اماکن تاریخی فارس حضور یافته و با ارائه خدمات خود به مسافران نوروزی رضایت آنان را جلب کردند.

رضایت مسافران نوروزی از راهنمایان گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، راهنمایان گردشگری در بیشتر اماکن تاریخی استان فارس حضور یافته و با توضیحات خود به مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌دهند.

امیر علی حسینی یکی از مسافران نوروزی در این راستا در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: حضور راهنمایان گردشگران در اماکن تاریخی در شیراز بسیار جالب است.

وی ابراز داشت: من به همراه خانواده‌ام از تهران به شیراز سفر کرده‌ایم و توضیحات راهنمایان سبب شد که اطلاعات خوبی از آثار تاریخی به‌دست آوریم.

یکی دیگر از گردشگران نوروزی در آرامگاه حافظیه با اعلام رضایت از خدمات راهنمایان گردشگری ابراز داشت: یکی از امتیازات در شهر شیراز همین ارائه خدمات رایگان راهنمایان است که باعث شده بازدیدکنندگان اطلاعات مناسبی از اماکن تاریخی به دست آورند.

مریم کریمی که از استان اصفهان به شیراز سفر کرده اضافه کرد: این طرح خوب باید در تمام کشور ارائه شود تا مردم در زمان حضور خود در اماکن تاریخی اطلاعات علمی نیز به دست آورند.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی استان فارس نیز در این مورد اظهار داشت: بیش از 100 راهنمای گردشگری در اماکن تاریخی شهر شیراز و تخت جمشید، پاسارگاد و نقش رستم در ایام نوروز به ارائه خدمات می‌پردازند.

امیر سبوکی ابراز داشت: این‌گونه خدمات راهنمایان برای ششمین سال متوالی است که به مسافران نوروزی ارائه می‌شود.

وی گفت: فارس تنها استانی است که علاوه بر ایام نوروز در طول سال نیز به مسافران به شکل مداوم خدمات راهنمایی ارائه می‌کند.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی استان فارس خاطرنشان کرد: این طرح با هدف بسترسازی بازدیدی هدفمند برای مسافران شکل گرفته است.

وی ادامه داد: مسافران با استفاده از راهنمایی راهنمایان گردشگری می‌توانند از بازدید خود از اماکن تاریخی بهره بیشتری ببرند.

سبوکی بیان کرد: بیشتر این خدمات با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس ارائه شده و به صورت رایگان است.

مولف کتاب احوال ملک دارا اضافه کرد: حضور راهنمایان می‌تواند از برخی از آسیب‌های احتمالی به اماکن تاریخی جلوگیری کرده و سبب شود بازدیدکنندگان اطلاعات علمی و تاریخی نیز به دست آورند.

وی ابراز داشت: البته آمار بالای مسافر افتخار نیست و باید در مسیری حرکت کنیم که مسافران پس از حضور در شیراز به سمت شهرستان‌های این استان رفته و با تمرکززدایی از آسیب‌ها جلوگیری شود.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی استان فارس تصریح کرد: امیدواریم با ارائه خدمات راهنمایان سفر نوروزی مهمانان با خاطره‌ای خوب همراه شود.

به گزارش فارس، استان فارس با وجود آب و هوای مناسب بهاری و اماکن مذهبی و تاریخی فراوان یکی از مقاصد اصلی گردشگران در سفرهای نوروزی است. 

در نوروز 93 راهنمایان گردشگری در اکثر اماکن تاریخی حضور یافته و با راهنمایی خود علاوه بر هدایت مسافران اطلاعات مناسبی را نیز به مسافران داده و از سردرگمی مسافران نوروزی جلوگیری کرده‌اند که همین امر مورد توجه و رضایت مسافران قرار گرفته است.

انتهای پیام/2448/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول