اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان رضوی تأکید کرد

ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری چناران

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان رضوی بر ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری چناران تأکید کرد.

ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری چناران

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، رجبعلی لباف‌خانیکی در سفر به شهرستان چناران از ستاد هماهنگی خدمات سفر در این شهرستان بازدید و از نزدیک در جریان نحوه ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی در این شهرستان قرار گرفت.

وی همچنین با حضور در فرمانداری چناران و دیدار با فرماندار این شهرستان نحوه ارائه خدمات به مسافران نوروزی در این شهرستان را بررسی و دستورات لازم برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران را صادر کرد.

لباف‌خانیکی در این دیدار با بیان اینکه شهرستان چناران به دلیل قرار گرفتن در مسیر مشهد مقدس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ افزود: این شهرستان به عنوان یکی از شهرستان‌های کهن در استان خراسان رضوی و با برخورداری از جاذبه‌های فراوان فرهنگی و تاریخی نقش بسیار مهمی در جذب گردشگر و مسافر دارد.

وی افزود: کهن‌ترین روستاهای ایران و خراسان در چناران واقع شده و تپه غیاث‌آباد در این شهرستان قدمت 7 هزار ساله دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری این شهرستان نیز گفت: وجود جاذبه‌های کم‌نظیر طبیعی مانند آبشار اخلمد و روستاهای زیبا و طبیعت دلنشین در این شهرستان باعث شده تا سالانه هزاران نفر از چناران بازدید و به این شهر سفر کنند.

وی به میل رادکان اشاره کرد و افزود: میل رادکان یک اثر استثنایی است که باید بیش از پیش معرفی شود.

لباف‌خانیکی همچنین گفت: حتی می‌توان با برگزاری یک همایش به معرفی هرچه بهتر میل رادکان کمک کرد.

وی همچنین به موضوع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در این شهرستان اشاره کرد و افزود: با توجه به تأکیدات معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در خصوص سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی می‌توان در چناران در حوزه سرمایه‌گذاری اقدامات بسیار مناسبی انجام داد.

در این دیدار همچنین سیدعلی حسینی فرماندار چناران با بیان اینکه چناران آمادگی لازم برای میزبانی از مهمانان و مسافران نوروزی را دارد گفت: این شهرستان با برخورداری از جاذبه‌های فراوان گردشگری مانند 9 رودخانه دائمی، آبشار اخلمد، منطقه گلمکان، میل رادکان و ... مقصد سفر هزاران نفر از گردشگران و مسافران نوروزی در طول سال است. وی افزود: چناران می‌تواند قطب گردشگری استان باشد و اعتقاد من بر این است که محور توسعه گردشگری شهرستان چناران باید گردشگری باشد.

انتهای پیام/2202/ت/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول