اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال گذشته صورت گرفت

جابه‌جایی بیش از 14 میلیون نفر توسط قطار در خراسان رضوی

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی از جابه‌جایی بیش از 14 میلیون نفر توسط قطار در خراسان رضوی طی سال گذشته خبر داد.

جابه‌جایی بیش از 14 میلیون نفر توسط قطار در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ظهر امروز در مراسم بازدید مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی از ایستگاه راه‌آهن مشهد محمد هادی ضیائی‌مهر مدیرکل راه آهن خراسان رضوی با بیان اینکه راه‌آهن آماده هرگونه همکاری با ستاد هماهنگی خدمات سفر در خراسان رضوی است؛ گفت: در سال گذشته بیش از 14 میلیون نفر به وسیله قطار در استان خراسان رضوی جابه‌جا شدند.

وی گفت: 50 درصد ظرفیت جابه‌جایی مسافران در کشور به وسیله قطار متعلق به استان خراسان رضوی است که این رقم نشان‌دهنده فعالیت چشمگیر ناوگان ریلی استان است.

ضیائی‌مهر خاطرنشان کرد: تاکنون 35 میلیارد تومان صرف بهسازی و زیباسازی ایستگاه راه‌آهن مشهد شده است. وی افزود: در حال حاضر ایستگاه راه‌آهن مشهد دارای چهار سکو و هفت خط پذیرش است که در صدد هستیم تا آن را به هفت سکو و 13 خط پذیرش ارتقاء دهیم.

رجبعلی لباف خانیکی دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان رضوی در ادامه این بازدید با بیان این مطلب گفت: سفر با قطار همواره یک سفر مطمئن و خاطره‌انگیز است و ناوگان ریلی نقش بسیار مهمی در جابه‌جایی مسافران دارد.

وی افزود: مسافرانی که قصد سفر با وسایل حمل‌ونقل عمومی را دارند ابتدا برای تهیه بلیت قطار مراجعه می‌کنند و اگر نتوانستند بلیت قطار تهیه‌ کنند تصمیم می‌گیرند با دیگر وسایل حمل‌و‌نقل عمومی به مسافرت بروند.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان رضوی با بیان اینکه قطارها محل بسیار مناسبی برای اطلاع‌رسانی و ارائه اطلاعات لازم سفر از شهرهای مقصد برای مسافران هستند؛ ادامه داد: این آمادگی را داریم که هرگونه همکاری را با راه‌آهن برای انتشار و توزیع بروشور‌های تبلیغاتی، نقشه و کتابچه راهنمای مشهد و سایر شهرستان‌های استان را داشته باشیم.

لباف خانیکی اضافه کرد: این اقلام فرهنگی و اطلاع‌رسانی می‌تواند به صورت رایگان در اختیار مسافران قرار گیرد و به این افراد در شناسایی و معرفی آثار و بناهای تاریخی، اماکن فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری مشهد و دیگر شهرستان‌های استان خراسان رضوی کمک کند.

انتهای پیام/2202/ت/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول