اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار قزوین:

تهیه میوه شب عید در قزوین بدون مشکل بود

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار قزوین با بیان اینکه 10 پایگاه میوه و تره‌بار میوه شب عید را در این استان توزیع می‌کردند، گفت: مشکلی در توزیع میوه شب عید در قزوین وجود نداشت.

تهیه میوه شب عید در قزوین بدون مشکل بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رشد و توسعه شهر در چند دهه اخیر همراه با افزایش جمعیت شهر نشینی شهرداری را با مسائل و نیازمندی‌های جدید از طرف شهروندان مواجه کرده است.

همچنین نیاز سنجی و آینده نگری، ایجاد و توسعه زیر ساخت‌های شهری با افزایش تعداد بازارهای روز و ایجاد برخی تغییرات در این بازارها در امر تهیه و توزیع نیازهای مورد نیاز شهروندان امری ضروری است.

سازمان میادین میوه و تره‌بار نیز با هدف ایجاد تسهیلات لازم در امر تهیه و توزیع میوه و تره بار و فرآورده‌های کشاورزی در شهرها تأسیس شده است که این تسهیلات در جهت حمایت از تولیدکنندگان صورت  می‌گیرد تا بتواند مسیر حرکت محصولات را از تولید به توزیع با اصول صحیح هدایت کند.

در همین راستا و برای آشنایی بیشتر با این حوزه شهری گفت‌وگویی ترتیب دادیم با حسین عمویی مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قزوین که در ادامه می‌آید.

فارس: سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری قزوین در چه سالی و با چه اهدافی آغاز به فعالیت کرده است؟

سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری قزوین در سال 1384 تاسیس شد و هدف از تشکیل این سازمان ایجاد تسهیلات لازم در امر تهیه و توزیع میوه و تره بار و فرآورده‌های کشاورزی در جهت حمایت از تولید کنندگان (با اولویت فعالیت‌های کشاورزی) است تا مسیر حرکت محصولات از تولید به توزیع با اصول صحیح هدایت شود.

همچنین سامان دادن به مشاغل شهری با رعایت طرح های جامع، تفضیلی و مقررات موضوعه نیز از دیگر اهداف تأسیس این سازمان است.

فارس: این سازمان چه وظایف و اهدافی را در قزوین دنبال می‌کند؟

هدف از تشکیل این سازمان ایجاد تسهیلات لازم در امر تهیه و توزیع میوه و تره بار و فرآورده‌های کشاورزی است که این تسهیلات در جهت حمایت از تولیدکنندگان صورت می‌گیرد تا بتواند مسیر حرکت محصولات را از تولید به توزیع با اصول صحیح هدایت کند.

همچنین احداث میدان مرکزی میوه و تره بار به منظور تامین تسهیلات لازم جهت معاملات میوه و تره بار و تغذیه بازارهای روز، ایجاد سردخانه‌ها و انبارهای مورد نیاز در مجاورت میدان، ایجاد و توسعه بازارهای روز میوه و تره بار، ایجاد بازارهای فروش موقتی و جایگاه‌های موقت و نیز گسترش میدان مرکزی و بازارهای روز میوه و تره بار از جمله این اهداف هستند.

از دیگر وظایف این سازمان به مطالعه و بررسی در مورد ایجاد صنایع و تأسیسات جنبی میدان مرکزی مانند کارخانجات تولید جعبه و بسته بندی، توجه به میزان عرضه محصولات و نرخ گذاری آنها از طریق کمیته نرخ گذاری و تعیین سیاست‌های کلی و تنظیم برنامه‌ها از طریق اخذ آمار و اطلاعات مربوط به ورود و خروج محصولات می‌توان اشاره کرد.

فارس: این سازمان از چه ارکانی تشکیل شده است؟

این سازمان از شورای سازمان، هیئت‌مدیره، مدیر عامل و بازرس (حسابرس) شکیل شده است.

فارس: امور اداری و مالی این سازمان چه وظایفی بر عهده دارد؟

از جمله وظایف این واحد می‌توان به ثبت همه رویدادهای مالی و فعالیت‌های سازمان، ارایه گزارش‌ها مغایرت بانکی حساب ‌های سازمان و رفع مغایرت‌های موجود، پرداخت هزینه‌های سازمان اعم از صورت وضعیت‌های پیمانکاران و هزینه‌های جاری سازمان، تنظیم بودجه سالانه، تنظیم صورت‌های مالی، بررسی اصلاح بودجه و تنظیم عقد قرارداد با پیمانکاران، مغازه داران، کیوسک‌ها و ... اشاره کرد.

فارس: در واحد روابط عمومی این سازمان چه اقداماتی صورت گرفته است؟

از جمله اقدامات صورت گرفته می‌توان به تهیه و ارسال گزارش و خبر به پیام شهر و روزنامه‌های محلی، تبلیغات در خصوص بازار روزهای مهدیه و مینودر از طریق تلویزیون شهری، روزنامه، توزیع تراکت و بروشور و نصب بنر اشاره کرد.

همچنین هماهنگی با روابط عمومی سازمان میادین شهرهای مشهد، اصفهان، قم، تهران جهت بازدید و تبادل اطلاعات، پاسخگویی به شکایات و سوالات مردمی از طریق نشریات و نامه‌های ارسالی از سوی ادارات و معرفی و اطلاع رسانی انواع محصولات باغی و خشکبار شهر قزوین همچون پسته، گردو، فندق، کشمش و ... از دیگر اقدامات این واحد است.

فارس: بازار روز مهدیه با چه مشخصاتی و با چه اهدافی برپا شد؟

هدف از ایجاد این بازارچه خدمت رسانی به شهروندان، کاهش بار ترافیکی در نقاط پر ازدحام شهری، عرضه میوه و تره بار و نیازهای ضروری عمومی، مواد پروتئینی و آبزیان با کیفیت و قیمت مناسب، حمایت از تولید کنندگان محصولات کشاورزی، پروتئینی و آبزیان بوده است.

این بازارچه با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد و 530 میلیون ریال در زمینی به مساحت چهار هزار متر و با تعداد 19 غرفه در خیابان جانبازان، شهرک مهدیه (چهارصد دستگاه) احداث شد.

فارس: بازار روز مینودر با چه مشخصاتی احداث شد؟

این بازارچه نیز با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال و در زمینی به مساحت هفت هزار متر در شهرک مینودر ابتدای بلوار صیاد شیرازی پشت مجتمع تجاری پارس احداث شده است.

از جمله امکانات این بازارچه می‌توان به فضای سبز، بازی‌گاه کودک، پارکینگ و تعداد 27 غرفه با زیر بنای 625 متر مربع اشاره کرد.

فارس: واحد ساماندهی مشاغل شهری با چه هدفی تشکیل شد؟

این واحد با هدف ساماندهی کارگران ساختمانی پراکنده در سطح شهر و استقرار آنها در یک مکان واحد و ممانعت از استقرار و تجمع آنها در سطح معابر و میادین شهر تشکیل شده است.

فارس: چه اقداماتی در احداث بازار روز نواب صورت گرفت؟

از آنجایی که خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارای محاسن بسیار زیاد  است در جهت بالا بردن فرهنگ خرید از این مکان‌ها و آگاهی مردم در این زمینه بازار روز نواب به فروشگاه رفاه واگذار شد، تلاش‌ها بر این است که جهت رسیدن به نقطه هدف تنوع محصول و مشتری مداری بیش از پیش مد نظر قرار گیرد.

این بازار چه با نظارت معاونت فنی و عمرانی شهرداری قزوین و سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی  مشاغل شهری در انتهای خیابان نواب شمالی ضلع جنوبی ایستگاه سوخت «CNG» با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد و 168 میلیون ریال بنا شد.

فارس: چه تمهیداتی برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است؟

سازمان میادین و میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قزوین با درخواست سازمان صنعت، معدن و تجارت اقدامات لازم را انجام و در مکان‌هایی مانند فلکه شهید صفوی و انتهای بلوار نوروزیان پایگاه‌های نوروزی عرضه میوه را برپا کرد.

همچنین بازار مهدیه در شهرک مهدیه، واقع در جانبازان، مینودر واقع در شهرک مینودر ابتدای بلوار شیرازی پشت مجتمع تجاری پارس و بازار روز نواب واقع در انتهای خیابان شهید نواب صفوی شمالی، ضلع جنوبی ایستگاه سوخت و ولی عصر (عج) از جمله این بازارها بود.

انتهای پیام/77014/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول