اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قزوین خبر داد

انجام 131 مأموریت اورژانسی در یک روز

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین از انجام 131 مأموریت اورژانسی در این استان طی روز گذشته خبر داد.

انجام 131 مأموریت اورژانسی در یک روز

حبیب‌الله بهتویی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به آمادگی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین برای خدمات‌رسانی به آسیب دیدگان در ایام نوروز اظهار کرد: روز گذشته 131 مأموریت اورژانسی در این استان به اجرا درآمد که یک مورد از آنها کاذب بود.

وی تعداد مأموریت‌های شهری انجام شده از سوی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان قزوین در روز گذشته را 55 مورد اعلام کرد و افزود: تعداد مأموریت‌های جاده‌ای اجرا شده در روز چهارم از تعطیلات نوروزی 76 فقره بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین با اشاره به آمار تفکیکی این عملیاتها به صورت تصادفی و غیر تصادفی ادامه داد: از کل مأموریت‌های روز گذشته 113 فقره غیر تصادفی بوده و 18 مورد نیز به صورت تصادفی به انجام رسیده است.

بهتویی اضافه کرد: 88 نفر از آسیب دیدگان این حوادث در محل درمان شدند و 46 نفر نیز برای مداوا و تکمیل مراحل درمانی خود به بیمارستان و مراکز درمانی انتقال یافتند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین با بیان اینکه این مرکز علاوه بر پایگاه‌های شهری خود، در 24 پایگاه جاده‌ای نیز به آسیب دیدگان حوادث احتمالی امداد رسانی می‌کند، عنوان کرد: 10 مورد از این پایگاه‌ها در شهرستان قزوین، چهار مورد در شهرستان تاکستان و پنج مورد نیز در شهرستان آبیک واقع هستند.

وی تصریح کرد: همچنین این مرکز در شهرستان بویین زهرا با چهار پایگاه جاده‌ای و در شهرستان البرز نیز با یک پایگاه جاده‌ای به مردم خدمات رسانی می‌کند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین با اشاره به وجود 10 پایگاه شهری در اورژانس استان قزوین اضافه کرد: چهار مورد از این پایگاه‌ها در شهر قزوین قرار دارند و هشت نفر پزشک در مرکز فوریت‌های پزشکی قزوین استقرار دارند که در مواقع لزوم به آسیب‌دیدگان امدادرسانی می‌کنند.

بهتویی بیان کرد: مرکز مدیریت در حال حاضر از چهار واحد اورژانس استان برای امداد رسانی و خدمات‌دهی بهتر به آسیب دیدگان بهره می‌گیرد.

انتهای پیام/77011/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول