اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان خواستار شد

تشکیل نهادی با عنوان «امر به معروف و نهی از منکر»‌ توسط مجلس

ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان در پی شهادت علی خلیلی آمر به معروف و ناهی از منکر در پیامی عنوان کرد: زمان آن رسیده که نمایندگان مجلس بر تشکیل نهادی تحت عنوان « امر به معروف و نهی از منکر»‌ در شرایط کنونی اهتمام ورزند.

تشکیل نهادی با عنوان «امر به معروف و نهی از منکر»‌ توسط مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در پی شهادت مظلومانه شهید علی خلیلی طلبه جوانِ آمر به معروف و ناهی از منکر که در 25 تیر ماه سال 1390 طی حادثه‌ای دردناک در یکی از محلات شرق تهران مورد ضرب و شتم متجاوزان به نوامیس مردم قرار گرفته بود، پیامی را صادر کرد.

در این پیام آمده است: در آستانه سال جدید شهادت این جوان موجب تألم خاطر آحاد جامعه و تمامی کسانی گردید که دغدغه دین و احیاء فریضتین مقدس امر به معروف و نهی از منکر را دارند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: جای بسی تاسف است که در حکومت اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طلبه جوان 21 ساله ناهی از منکر بخاطر دفاع از ناموس هموطن خود و فریضه نهی از منکر مورد ضرب و شتم اراذل قرار گرفته و پس از تحمل بیش از 30 ماه درد و رنج و مظلومیت، در راه احیاء این واجب الهی به شهادت رسد و این در حالی است که ضاربین وی و سایر آمرین به معروف و ناهیان از منکری که مورد ضرب و شتم گردنکشان و هنجارشکنان قرار گرفته‌اند آزادانه در جامعه زندگی می‌کنند و همچنان موجب مزاحمت و آزار اذیت دیگران می‌شوند.

در ادامه آورده شده است: امروز در حالی شهادت این آمر به معروف و ناهی از منکر را در ایام شهادت اول مظلومه عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها شاهد هستیم که موثرین و متنفذین‌مان در قبال حوادث مشابه قبلی یا سکوت کرده و یا نهایتاً به محکوم نمودن‌ها و ژست‌های تبلیغاتی بسنده کرده‌اند.

در بخش دیگری از این پیام تاکید شده است: بسی موجب شرمساری است که در مملکت امام زمان(عج) طلبه و سرباز آن حضرت را به جرم امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از ناموس هموطن خود به شدت مضروب کرده و منجر به شهادت وی می‌گردند و آب از آب تکان نمی‌خورد.

در ادامه آمده است: در مظلومیت شهید علی خلیلی و دیگر دردمندان و زخم‌خوردگان راه احیاء امر به معروف و نهی از منکر همین بس که ضاربین ورزشکاران و متعدیان به سایر افراد سرشناس، در کمترین زمان دستگیر و به سزای عمل خود می رسند، که به حق در جای خود قابل تقدیر است، اما ضارب یک طلبه گمنام که به وظیفه شرعی و دستور دینی خود عمل کرده است، با محکومیتی ناچیز مواجه می‌شود، آن‌هم پس از پیگیری‌های تعدادی از مسئولان دلسوز و حمایت‌های فراوان مردمی.

در ادامه این پیام آورده شده است: آیا زمان آن نرسیده که مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم مردم، پس از گذشت بیش از سه دهه از صدور فرمان حضرت امام خمینی مبنی بر تشکیل نهادی تحت عنوان « امر به معروف و نهی از منکر»‌، به این امر مهم که هر روز پیش از گذشته اهمیت و جایگاه آن معین و فقدانش مشخص می‌گردد،‌ توجه نمایند و ضمن قانونمند کردن این امر لازم، آمرین به معروف و ناهیان از منکر را نیز همچون عوامل اجرایی سایر نهادها و سازمان‌ها بهره‌مند از حمایت‌های قانونی و پشتوانه‌های قضایی مشخص کنند؟

در بخش پایانی این پیام تاکید شده است: ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان با عرض تسلیت به پیشگاه با عظمت امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای و ضمن ابراز همدردی با خانواده داغدار این شهید والامقام از همه ملت شهید پرور ایران اسلامی دعوت می‌کند تا با اعلام محکومیت عمل غیر انسانی ضاربین این شهید امر به معروف و نهی از منکر و حمایت عملی از احیاگران این فریضتین مقدس، تسلی بخش قلوب‌ داغدار خانواده وی و جامعه طلاب، بسیجیان و امت حزب‌الله بوده و این واجب فراموش شده را از غربت و مظلومیت درآورند.

انتهای پیام/63001/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول