اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آران و بیدگل:

فرهنگ و اقتصاد 2 روی یک سکه‌اند

امام جمعه آران و بیدگل گفت: فرهنگ و اقتصاد دو روی یک سکه‌اند.

فرهنگ و اقتصاد 2 روی یک سکه‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی عصر امروز در جمع فرهیختگان شهرستان آران و بیدگل، با اشاره به نامگذاری سال 1393 با عنوان «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» اظهار داشت: یکی از مهمترین مبانی و مباحث اصلی در توسعه اقتصاد، موضوع صنعت و گردشگری است.

وی ظرفیت‌های آران و بیدگل را در عرصه‌های مختلف به خصوص در زمینه گردشگری بسیار فراوان دانست و افزود: لازم است تا ظرفیت‌های موجود در این شهرستان از جمله امکانات اقلیمی و نیروی انسانی که بالقوه در این منطقه وجود دارند بالفعل شده و از آنها به نحو احسن استفاده شود.

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل خاطرنشان کرد: محوریت همایش فرهیختگان آران و بیدگل توسعه همه جانبه این شهرستان با توجه به ظرفیت‌های موجود است و هدف ما این است که اینگونه همایش‌ها یک خروجی و یک بازخورد مفید به همراه داشته باشد.

موسوی، با بیان اینکه بخش زیادی از جمعیت مردم آران و بیدگل در بخش صنعت فرش فعال هستند، تصریح کرد: منطقه آران و بیدگل از جمله بزرگ‌ترین مناطق صنعتی کشور محسوب می‌شود و باید مشکلات کارگران این بخش مورد توجه ویژه مسئولان ذیربط قرار گیرد.

وی اهمیت رسیدگی به مشکلات کارگران را بسیار ضروری دانست و گفت: ارزش عرقی که کارگر می‌ریزد کمتر از خون شهید نیست چراکه طبق احادیث و روایات معصومین(علیهم‌السلام) کارگری نوعی جهاد در راه خداوند است و این وظیفه مسئولان را در قبال کارگران سنگین‌تر می‌کند.

امام جمعه آران و بیدگل، یکی از مهمترین مشکلات کارگران را بحث درمانی آنان ذکر کرد و ابراز داشت: احداث درمانگاه تأمین اجتماعی برای 71 هزار بیمه شده تأمین اجتماعی در شهرستان آران و بیدگل امری است که مساعدت و همیاری مسئولان را می‌طلبد.

وی، در بخش دیگر از سخنان خود به لزوم توجه به مسئله فرهنگ اشاره و تصریح کرد: گاهی برخی خرده فرهنگ‌ها، فرهنگ اصیل اسلامی ما را از بین می‌برند و لذا محافظت و صیانت از این فرهنگ امری ضروری و واجب است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل، اقتصاد و فرهنگ را دو امر مرتبط به هم دانست و تصریح کرد: فرهنگ و اقتصاد دو روی یک سکه اند چراکه گاهی موانع توسعه اقتصادی موانع فرهنگی است و گاهی نیز موانع توسعه بخش فرهنگ، مانع اقتصادی است.

انتهای پیام/2406/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول