اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی:

با تحقق 5 درصد از درآمد گردشگری جهان، نیازی به درآمد نفت نداریم

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در صورتی که پنج درصد از درآمد گردشگری جهان در ایران محقق شود، کشور نیازی به درآمد نفت نخواهد داشت.

با تحقق 5 درصد از درآمد گردشگری جهان، نیازی به درآمد نفت نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سمیع‌الله حسینی‌مکارم ظهر امروز در پنجمین هم‌اندیشی فرهیختگان شهرستان آران و بیدگل با تبریک سال 1393 اظهار داشت: منطقه کاشان و آران و بیدگل مهد اقتصاد و فرهنگ هستند چراکه قالی‌بافی به عنوان یک هنر سنتی، سالیان سال است که در این دیار رواج داشته و اقتصاد مردم این منطقه نیز مبتنی بر همین هنر بوده است.

وی لزوم توجه به امر اقتصاد گردشگری را ضروری دانست و افزود: یکی از مسائلی که می‌تواند کمک کند تا این منطقه به پویایی برسد، اقتصاد گردشگری است.

این مسئول، میزان درآمد کسب شده از صنعت گردشگری جهان را در سال گذشته یک‌هزار و 100  میلیارد دلار اعلام و تصریح کرد: در صورتی که پنج درصد از درآمد گردشگری جهان در ایران محقق شود، کشور نیازی به درآمد نفت ندارد.

حسینی‌مکارم با اشاره به نامگذاری سال 93 با محوریت «اقتصاد و فرهنگ» بیان داشت: آثار هنری، بناهای تاریخی، اشیای تاریخی قدیمی و تولیدات فرهنگی می‌تواند از جمله منابع توسعه اقتصادی مناطقی مثل کاشان و آران و بیدگل به شمار آید.

وی توجه به صنعت فرش در این مناطق را با اهمیت دانست و گفت: به دلیل اینکه برخی استانداردها در این صنعت مورد توجه واقع نشده است، برخی رقبا در تجارت بین‌الملل از ما پیشی گرفته‌اند.

این مقام مسئول همچنین منطقه گردشگری مرنجاب آران و بیدگل را یک گنج مغفول خواند و افزود: باید با برنامه‌ریزی و زمینه‌سازی لازم از این سرمایه عظیم منطقه به نحو احسن استفاده کنیم.

حسینی‌مکارم وجود سرمایه‌های فرهنگی فراوان در منطقه را بسیار زیاد دانست و ابراز داشت: آداب و رسوم، عادات، اندیشه‌ها، دانش‌ها و آیین‌ها و مراسم مذهبی می‌تواند موقعیت خوبی از لحاظ اقتصادی برای این منطقه کسب کند.

وی تأکید کرد: وجود آثار فرهنگی و گردشگری در هر منطقه می‌تواند به انسجام بیشتر آن منطقه کمک کند و به آن هویت بخشیده و باعث تقویت امور اجتماعی شود.

انتهای پیام/2406/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول