اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

راوی دوران دفاع مقدس:

سبک زندگی شهدا در جامعه ترویج شود

یکی از راویان دوران دفاع مقدس گفت: امروز بسیار ضرورت دارد تا سبک زندگی شهدا در جامعه ترویج شود.

سبک زندگی شهدا در جامعه ترویج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، سیدجواد علی‏الحسینی ظهر امروز در جمع کاروانیان اعزامی از سمنان در منطقه عملیاتی فتح‌المبین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی بیان کرد: متأسفانه امروز به دلیل اشتغال به مادیات، از معنویات فاصله گرفته‏ایم.

وی افزود: در این مناطق که حاضر می‏شویم، در حقیقت یادآوری و هشداری است که ای انسان، مبادا دنیا و زرق و برق آن، تو را از هدفی که برای آن خلق شده‏ای، دور کند.

این راوی دوران دفاع مقدس گفت: دوست‌داری دنیا بیماری و مرضی است که دامن‌گیر بسیاری از انسان‌ها شده و متأسفانه تعداد زیادی را به خود جذب کرده است.

علی‏الحسینی گفت: غرور، تکبر، ریا، مادی‏گرایی و ... انسان را به قهقرا سوق می‏دهد و روزی هوشیار می‏شویم که دیگر راه نجاتی نداریم.

وی بیان کرد: باید سبک زندگی شهدا را با خواندن وصیت‏نامه‏های آنها و از زبان بازماندگان آن عزیزان بشنویم و البته فقط شنونده نباشیم و در زندگی خود آنها را اجرایی کنیم؛ وگرنه سبک‏های دیگر امروزی جایگزین سبک زندگی اسلامی و دینی می‏شوند.

وظیفه جوان امروز پاسداری از ارزش‏هاست

یکی از امدادگران اعزامی از سمنان به مناطق عملیاتی جنوب نیز گفت: ما جوانان و نوجوانان این مرز و بوم موظف به پاسداری از ارزش‏ها و حفظ و پاسداشت آرمان‏های انقلاب و نظام هستیم.

فرزاد روحی بیان کرد: تجدید بیعت با شهدا و امام شهدا، خمینی کبیر(ره) و ولایت مهم‌ترین دستاوردهای اردوهای راهیان نور است.

وی افزود: با توجه به پیشرفت‏ها و تکنولوژی‌های نوین امروزی و انواع ابزارهای ارتباطی باید خود را مجهز به سلاح علم کنیم و با استفاده صحیح از این ابزارها نگذاریم فرهنگ بیگانگان جایگزین فرهنگ اصیل اسلامی شود.

این امدادگر افزود: فرهنگ به انسان سمت و سو و جهت می‏دهد؛ البته نه هر فرهنگی بلکه فرهنگی که در راستای اعتقادات دینی و مذهبی جامعه ما باشد؛ وگرنه فرهنگی غیر از این انسان را به ناکجا آباد رهنمون می‏سازد.

وی گفت: فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی نقش بازدارنده و سدی محکم برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم امروزی است و یک بازوی پیشگیرانه محسوب می‏شود.

انتهای پیام/2249/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول