اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف البرز خبر داد

استقبال گسترده مسافران نوروزی از جشنواره زائر

مدیرکل اوقاف و خیریه استان البرز از استقبال گسترده مردم و مسافران نوروزی از جشنواره زائر در این استان خبر داد.

استقبال گسترده مسافران نوروزی از جشنواره زائر

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز دارای جاذبه‌های معنوی، بومی و فرهنگی متعددی است که از جمله آنها می‌توان به اماکن متبرکه در قبور مطهر امامزادگان اشاره کرد.

وی ادامه داد: هر ساله در ایام نوروز برنامه‌های فرهنگی و دینی متعددی در جوار اماکن مقدسه و امامزادگان استان برگزار می‌شود که امسال نیز با محوریت مسافران نوروزی در البرز این برنامه‌ها اجرا شده است.

مدیرکل اوقاف و خیریه استان البرز خاطرنشان کرد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به حضور مردم به استان و مسافران نوروزی در جوار امامزادگان در لحظه تحویل سال اشاره کرد.

صالحی عنوان کرد: در برنامه‌های ویژه لحظه تحویل سال مردم استان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مسافران نوروزی در جوار حرم مطهر امامزادگان حضور داشته و سال جدید را با تلاوت کلام‌الله مجید و قرائت دعاهای مذهبی آغاز کردند.

وی ابراز داشت: همچنین طی روزهای اخیر در امامزاده‌های استان پیام مبارک مقام معظم رهبری ویژه نوروز و همچنین سخنرانی‌های معظم‌له در جوار حرم رضوی نیز برای مردم پخش و از سوی شهروندان استماع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز بخش دیگری از برنامه‌های فرهنگی طراحی شده برای این استان ویژه نوروز را اجرای جشنواره زائر توصیف کرد و گفت: یکی از این برنامه‌های فرهنگی طراحی و اجرای جشنواره زائر با محوریت حرم مطهر امامزادگان است.

صالحی اضافه کرد: در این جشنواره مردم استان البرز و مسافران نوروزی که در طول ایام نوروز از فضای معنوی اماکن مقدسه و امامزادگان استفاده می‌کنند می‌توانند آثاری در حوزه عکس، خاطره‌نویسی و داستان کوتاه را به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند.

وی عنوان داشت: این آثار پس از بررسی و ارزیابی در جشنواره اصلی معرفی و به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و خیریه استان البرز با تأکید بر اینکه زمان برگزاری جشنواره تا پایان ایام نوروز است، اذعان داشت: محور اصلی اجرای طرح در امامزاده طاهر (ع) کرج است و تا به امروز که 5 روز  از تعطیلات نوروزی می‌گذرد مردم استان البرز و مسافران نوروزی استقبال بسیار خوبی از آن داشته‌اند.

صالحی در پایان بیان داشت: خوشبختانه مردم البرز به ویژه نسل جوان طی روزهای اخیر جذب برنامه‌های فرهنگی، معنوی و مذهبی اجرا شده در اماکن متبرکه و امامزادگان استان شده و استقبال خوبی از این طرح‌ها دارند.

انتهای پیام/2302/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول