اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس محیط زیست سراوان:

آموزش مهم‌ترین راه حفاظت از محیط زیست است

رئیس محیط زیست سراوان گفت: آموزش مهم‌ترین راه حفاظت از محیط زیست است.

آموزش مهم‌ترین راه حفاظت از محیط زیست است

موسی دهقان‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سراوان با بیان اینکه فرهنگ سازی و آموزش نقش موثری در حفاظت از محیط زیست دارد، اظهار داشت: با توجه به اهمیت حفاظت از محیط زیست و روند نگران کننده از بین رفتن محیط زیست و گونه‎های جانوری اعتقاد بر این داریم که در بحث آموزش و استفاده از تکنولوژی همیشه اولویت با آموزش است، چراکه هر چیزی که تکرار شود تبدیل به فرهنگ خواهد شد.

رئیس محیط زیست سراوان افزود: با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست درصدد شدیم با اقدامات آموزشی برای فرهنگ سازی آن اقدام کنید.

این مسئول حفاظت از محیط زیست را وظیفه همگانی تلقی کرده و تخریب محیط زیست تمامی را نیز جرم برشمرد و اذعان داشت: این وظیفه همگانی است که از محیط زیست و چرخه‌های طبیعی و هر آنچه به نسل آینده تعلق دارد را نگهداری کنیم.

وی ادامه داد: این موضوع مهم عزم ملی را می‌طلبد و بدون  برنامه‌ریزی و فرهنگ سازی که با همیاری آحاد مردم و مسئولان صورت خواهد گرفت، میسر نمی‌شود.

دهقان‌نژاد تصریح کرد: مسائل زیست محیطی باید در سطحی گسترده و پی در پی در میان مردم اشاعه یابد تا مردم فرهنگ آن را بپذیرند و به شکل‌های متفاوت در حرکت‌های حفظ محیط زیست شرکت کنند تا در واقع حفظ محیط زیست به صورت یک عمل روزمره در آید.

وی بیان داشت: در این صورت است که می‌توان ادعا کرد مسائل محیط زیست به لحاظ فرهنگی در اذهان مردم جای گرفته است.

رئیس محیط زیست سراوان، 2 هزار و 700 متر مربع شعار نویسی در دامنه کوه، شعار نویس و نقاشی در سطح شهر به بیش از 120 متر مربع، ساخت و نصب بنر به بیش از 160 متر مربع در سطح شهر، تهیه یک فیلم مستند از غارهای منطقه، تهیه یک حلقه سی دی  مستند حیات وحش از منطقه، تهیه یک حلقه سی دی  معرفی مکان‌های گردشگری و توریستی، سخنرانی در مساجد جامع سطح شهرستان برای فرهنگ سازی با کمک علما و امامان جمعه و تشکیل کلاس‌های آموزشی برای عشایر منطقه به صورت متناوب را از جمله اقدامات برای حفاظت از محیط زیست عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تمام کارکنان اداره حفاظت محیط زیست سراوان بخشی از یارانه خود را به این امر مهم اختصاص دادند، از تمام مسئولانی که در این زمینه همکاری می‌کنند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/75004/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول