اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صدور پیام مشترک

نماینده ولی‌فقیه و استاندار کرمان درگذشت استاد باستانی‌پاریزی را تسلیت گفتند

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان و استاندار این استان با صدور پیام مشترکی درگذشت استاد باستانی‌پاریزی را تسلیت گفتند.

نماینده ولی‌فقیه و استاندار کرمان درگذشت استاد باستانی‌پاریزی را تسلیت گفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان نماینده ولی فقیه در استان کرمان و استاندار این استان در پی درگذشت چهره ماندگار ادب و فرهنگ ایران دکتر محمد ابراهیم باستانی‌پاریزی پیام تسلیتی صادر کردند.

در پیام مشترک نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار کرمان آمده است:‌ با کمال تأسف با خبر شدیم روح بلند چهره ماندگار فرهنگ، تاریخ، ایران و فخر کرمانیان استاد مسلم دکتر ‌«باستانی‌پاریزی» پروازی جاودانه را آغاز کرد و در جوار قرب حق ماوا گرفت.

این پیام می‌افزاید: بدون تردید حافظه تاریخی ایرانیان، کرمانیان و شیفتگان تاریخ و ادبیات این مرز و بوم هیچ‌گاه نقش بارز این استاد برجسته را فراموش نمی‌کند.

در این پیام عنوان شده است: عشق و علاقه وافر آن فقید سعید به زادگاهش استان کرمان بر کسی پوشیده نبود و تألیفات، مقالات و کتب متعددی که در این راستا به زیور طبع آراست گواهی روشن بر این واقعیت است.

امام جمعه و استاندار کرمان عنوان کرده‌‌اند: استاد باستانی‌پاریزی همچنین بسیاری از دانشجویان را در مقاطع مختلف دانشگاهی تربیت کرد و خاطره حضور در کلاس درس ایشان برای همگان ماندگار می‌ماند.

در‌ این پیام با تسلیت این مصیبت بزرگ ‌به همه اقشار مختلف مردم به ویژه دانشگاهیان و بزرگان عرصه علم و ادب و تاریخ آمده است: امیدواریم الطاف خفیه حضرت رب‌الارباب روح بلندش را جرعه نوش دریای رحمت واسعه قرار داده و به خانواده‌ ایشان و بازماندگان صبر و اجر جمیل عنایت فرماید.

به گزارش فارس، استاد محمد‌ابراهیم باستانی‌پاریزی صبح امروز سه‌شنبه پنجم فروردین به علت بیماری و کهولت سن در بیمارستان مهر تهران دیده از جهان فر‌وبست.

وی دی ماه 1304‌ هجری شمسی در پاریز سیرجان از توابع استان کرمان متولد شد و از مفاخر دانش، ادب و فرهنگ کرمان و ایران به شمار می‌رود.

کتاب‌ها و مقالاتی ارزنده و مشهور از این مورخ، نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه تهران به یادگار مانده است.

انتهای پیام/2446/ذ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول