اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک پژوهشگر مدیریت جهانگردی:

آموزش رکن اساسی توسعه صنعت گردشگری است

یک پژوهشگر مدیریت جهانگردی گفت: آموزش، اساس و رکن اساسی برای توسعه صنعت گردشگری است که باید مورد توجه همه برنامه‌ریزان و فعالان حوزه گردشگری قرار گیرد.

آموزش رکن اساسی توسعه صنعت گردشگری است

علی پاک‌سرشت امروز در حاشیه دیدار از مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش‌آباد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: گردشگری راهی برای شناخت و معرفی ارزش‌های اسلامی و ایرانی به ویژه برای گردشگران خارجی است و باید از این مسیر تحولات ایران را به جهان معرفی کرد.

وی آموزش را رکن و اساس اصلی توسعه صنعت گردشگری دانست و افزود: تمام شهروندان جامعه میزبان حتی مغازه‌دار و راننده تاکسی نیز باید برای پذیرش و شیوه‌های جلب رضایت گردشگر توسط دستگاه‌های مربوط  آموزش داده شوند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اسلام دین مهرورزی و نوعدوستی است و این تعالیم باید در قالب رفتار و کردار ما برای گردشگران تبیین شود.

وی با اشاره به وجود مراکز مذهبی تأکید کرد: همبستگی مذهبی در مناطق مختلف استان اصفهان موقعیت ویژه‌ای است تا از مراکزی مثل مسجد و حسینیه به عنوان سازمان‌های یاد دهنده برای تغییر رفتار فرهنگی و اجتماعی شهروندان استفاده شود.

به گفته وی صنایع دستی که در هر منطقه تولید و عرضه می‌شود، فراتر از سوغات، عنصری اساسی برای معرفی و انتقال فرهنگ و تمدن ایران اسلامی تلقی می‌شود که باید از آن بهره جست.

پاک‌سرشت با اشاره به اهمیت سفر در دین اسلام اظهار داشت: شهروندان ما باید قبل از سفر با آداب مسافرت آشنا شوند تا با فرهنگ خود، افتخارهای یک تمدن را ثبت کنند.

وی یادآور شد: شهروندان باید آموزش ببینند تا در مواجهه با فرهنگ‌های مختلف گردشگرانی که به هر منطقه وارد می‌شوند، به جای اثرپذیری، اثرگذار باشند.

شهر تاریخی نوش‌آباد که در پنج کیلومتری شمال کاشان قرار دارد از جمله پنج شهر کوچک گردشگری ایران است که با کشف شهر زیرزمینی به عنوان بزرگترین معماری دستکن جهان، شهرت جهانی پیدا کرده است.

انتهای پیام/2406/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول