اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان زنجان خبر داد

تردد 2 میلیون و 700 هزار خودرو در محورهای مواصلاتی زنجان

رئیس پلیس راه استان زنجان از تردد 2 میلیون و 700 هزار خودرو در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد.

تردد 2 میلیون  و 700 هزار خودرو در محورهای مواصلاتی زنجان

عبدالعلی رشتیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طرح نوروزی پلیس راه استان همزمان با سراسر کشور از 25 اسفند سال گذشته آغاز شده و تا 17 فروردین سال جاری ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: با آمار گرفته شده از آغاز اجرای طرح نوروزی تاکنون 2 میلیون و 735 هزار خودرو در محورهای مواصلاتی استان زنجان تردد کرده‌اند.

رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به افزایش هشت درصدی تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان بیان کرد: خوشبختانه با وجود افزایش تردد شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان هستیم.

این مسئول با بیان اینکه کاهش تلفات جاده‌ای با تلاش شبانه‌روزی پلیس راهور استان در محورهای مواصلاتی و همچنین همکاری مطلوب مردم استان و فرهنگ‌سازی انجام شده در زمینه رعایت نکات ایمنی توسط رانندگان محقق شده است، تصریح کرد: در مجموع از آغاز طرح نوروزی تاکنون شاهد کاهش هفت درصدی تصادفات برون‌شهری در محورهای مواصلاتی استان هستیم.

رشتیانی در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین علل تصادفات برون‌شهری عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه است، بیان کرد: همچنین با بررسی‌های به عمل آمده خستگی و خواب آلودگی نیز علت 58 درصد از تصادفات است.

وی در ادامه با تاکید بر رعایت نکات ایمنی توسط رانندگان به ویژه در ایامی که جاده‌ها پرتردد هستند، اضافه کرد: به رانندگان توصیه می‌شود به منظور تامین امنیت جانی خود و سرنشینان خودرو از حرکت‌های خطرآفرین و مارپیچ در جاده‌ها پرهیز کنند.

رئیس پلیس راه استان زنجان با تاکید بر عدم رانندگی در زمان خستگی و خواب‌آلودگی افزود: در بسیاری از موارد، عدم توجه رانندگان به نکات ایمنی موجب بروز حوادث تلخ و جبران‌ناپذیری می‌شود.

این مسئول در پایان به کیلومترهای پرتصادف نیز اشاره کرد و گفت: با بررسی به عمل آمده اغلب تصادفات در ورودی و خروجی شهرها (کیلومتر یک تا 30) اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/73005/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول