اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

74/ گلستان نگارستان ایران، بهشت مسافران نوروزی

طاهری: گلستان ظرفیت بالایی برای جذب مسافران نوروزی دارد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: گلستان ظرفیت بالایی برای جذب مسافران و گردشگران نوروزی دارد.

طاهری: گلستان ظرفیت بالایی برای جذب مسافران نوروزی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری در بازدید از دبیرخانه متمرکز ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان اظهار داشت: یکی از ماموریت‎های این ستاد می‎تواند عمل کردن به دستگیری از مردم باشد که عمل به دستور قرآن نیز است.

وی تصریح کرد: اگر در کمپ‎هایی که از سوی این ستاد در سطح استان تشکیل شده است توجه ویژه‎ای نیز به معرفی اماکن مذهبی و زیارتی شود سفر در این ایام با عبرت‎آموزی مدنظر قرآن نیز همراه می‎شود.

طاهری ادامه داد: اجرای نظرسنجی از مسافران در کمپ‎ها و ایستگاه‎ها نیز می‎تواند گام موثری برای رفع نقاط ضعف و قوت بخشیدن به نقاط قوت ستاد باشد.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی ضمن خدا قوت گفتن به اعضای ستاد گفت: این کار ارزشمندی است که شما در این ایام مشکلات را به جان می‎خرید تا مردم بتوانند روزهای خوبی را سپری کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان نیز گفت: این ستاد با حضور 20 دستگاه اجرایی و 20 هزار نفر نیرو در سطح استان به فعالیت مشغول است.

قربان عباسی اظهار داشت: گلستان استانی است که با توجه به حضور 15 قوم مختلف در آن باید به معرفی اقوام توجه ویژه‎ای داشته باشیم در همین راستا 420 غرفه صنایع دستی، سوغات و ملزومات سفر در سراسر استان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به کمیته گردشگری روستایی گفت: 800 روستا را ساماندهی کرده‎ایم تا آماده پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی باشند، همچنین تا روز 12 فروردین 60 جشنواره فرهنگ روستا نیز برگزار می‎شود و در غالب این جشنواره آداب و رسوم، غذاهای محلی، موسیقی محلی و صنایع دستی معرفی می‎شود.

وی ادامه داد: در این ایام شورای هماهنگی بیمه، شورای بانک‎ها فعال شده است تا مردم در این زمینه‎ها به هیچ مشکلی برنخورند و همچنین با شرکت توزیع و حمل فرآورده‎های نفتی نیز هماهنگی‎های لازم به عمل آمده است.

وی اذعان کرد: در بخش گردشگری مذهبی نیز 20 مکان ساماندهی شده است تا به صورت شبانه‎روزی به مسافران خدمات ارائه دهند.

عباسی خاطرنشان کرد: در بخش ماندگاری استان این توان را دارد تا هر شب 86 هزار نفر را در هتل‎ها، هتل آپارتمان‎ها، پانسیون‎ها و دیگر اماکن مشخص شده اسکان دهد.

وی در پایان تاکید کرد: هدف ما جلب رضایتمندی مردم است تا در کنار آن رضایت خداوند را نیز به دست بیاوریم.

انتهای پیام/2307/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول