اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با درگذشت نوشین گنجی

باغ نشاط فیروزه مادر معنوی خود را از دست داد

بانو نوشین گنجی شاعر خراسانی و فعال میراث فرهنگی که از او به عنوان مادر معنوی باغ نشاط فیروزه یاد می‌شود دار فانی را وداع گفت.

باغ نشاط فیروزه مادر معنوی خود را از دست داد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمد رکنی قائم مقام مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: نوشین گنجی بانوی فرهیخته نیشابوری معنای میراث فرهنگی را درک کرده بود و تلاش بسیاری در راستای احیا و مرمت باغ نشاط کرد که می‌توان وی را مادر معنوی این باغ عنوان کرد.

وی افزود: نوشین گنجی یکی از مالکین این باغ بود که میراث خود را که از سالار معتمد پدر بزرگش به وی رسیده بود به منظور حفظ باغ با قیمت ناچیزی به میراث فرهنگی واگذار کرد.

رکنی تصریح کرد: روز چهارشنبه مراسم تشییع وی برگزار می‌شود و در قطعه مشاهیر آرامگاه عطار خاکسپاری می‌شود.

رجبعلی لباف خانیکی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و اداره میراث فرهنگی نیشابور این ضایعه را به خانواده وی و ادب دوستان تسلیت گفتند.

گفتنی است؛ باغ نشاط با 16 هکتار از زمره باغ‌های قدیم ایران است که دیدار کمال‌الملک با رجال سیاسی در این باغ صورت می‌گرفت و هم اکنون بخشی از این مکان به عنوان نگارخانه، اداره میراث فرهنگی شهرستان فیروزه و کارگاه فیروزه‌تراشی استفاده می‌شود.

بانو نوشین گنجی، فرزند اقبال گنجی، متولد 1319 در مشهد است که بیشتر عمرش را در نیشابور گذرانده از 16 سالگی شعر می‌سروده و از او به عنوان مادر معنوی باغ نشاط فیروزه نام برده می‌شود.

انتهای پیام/2202/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول