اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز خبر داد

تاسیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرداری تبریز

شهردار تبریز از تاسیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرداری تبریز خبر داد.

تاسیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرداری تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی اظهار کرد: رویکرد کلی شهرداری تبریز در بخش حمل و‌ نقل در مسیر تحقق قطار شهری، تراموا و بهینه‌سازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی است.

وی با اشاره به دیدار روز گذشته خود با فرمانده پلیس راهور کشور، اضافه کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با سردار فرماندهی محترم راهور کشور، سردار فرماندهی محترم نیروی انتظامی استان و همچنین استاندار آذربایجان‌شرقی، درصدد هستیم تا ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی شهر تبریز را به یکی از مدرن‌ترین ناوگان‌های حمل‌و‌نقل کشور تبدیل کنیم.

شهردار تبریز تصریح کرد: در دیدار روز گذشته با سردار سرتیپ اسکندر مومنی، فرماندهی محترم پلیس‌راه کشور، مقرر شد 150 تا 200 دستگاه خودروی مدرن با مدل 2014، از منطقه آزاد ارس وارد تبریز شده و به ناوگان تاکسیرانی تبریز افزوده شود.

نجفی ادامه داد: این اقدام برای کیفی‌سازی ناوگان حمل‌و‌نقل، افزایش امنیت مسافران و زیبایی مبلمان شهری صورت می‌گیرد.

وی تاسیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرداری تبریز را از دیگر محورهای مورد توافق خود با فرمانده پلیس راهور کشور خواند و افزود: آغاز به کار پلیس راهنمایی و رانندگی شهرداری، با توجه به مطالعات و برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری در زمینه ترافیک، ضروری بوده و در کنار پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، نقش مؤثر و کارسازی در روان‌سازی تردد‌های شهری خواهد داشت.

وی تاکید کرد: این رویکرد، در کنار بهره‌برداری هر چه سریع تر از مترو و آغاز عملیات اجرایی تراموای شهری، فصل جدیدی در بخش حمل و نقل شهری تبریز خواهد بود.

شهردار تبریز با بیان اینکه راه‌اندازی هر چه سریع‌تر قطار شهری، دغدغه مهم مجموعه مدیت استانی و شهری بوده و در اولویت قرار داده شده است، یادآور شد: با توجه به هماهنگی و رایزنی مجموعه شهرداری تبریز، استانداری آذربایجان‌شرقی و دولت، جهت برخورداری متروی تبریز از شرایط تأمین منابع مالی از درآمدهای خارجی (فاینانس)، امیدواریم بخشی از این پروژه هر چه سریع‌تر مورد بهره‌برداری واقع شود.

نجفی با اشاره به مسیرهای مختلف متروی تبریز گفت: فاز نخست خط اول قطار شهری تبریز در 6 کیلومتری حد فاصل ایل‌گلی تا میدان جانبازان به محض ورود واگن‌های خریداری شده، راه‌اندازی شده و فازهای بعدی نیز در مسیر دانشگاه، میدان ساعت، چهارراه محققی و لاله ادامه خواهد داشت.

شهردار تبریز پروژه مسیر گشایی دو کمال را در راستای برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه ترافیک شهری مؤثر خواند و افزود: اجرای پروژه مسیرگشایی 60 متری دو کمال به طول 10 کیلومتر، ساماندهی حاشیه‌نشینی، بهسازی محیط شهری، توزیع متوازن تراکم ترافیکی و رفع گره‌های ترافیکی به خصوص در شرق کلانشهر تبریز را در پی خواهد داشت.

شهردار تبریز با تاکید بر نگرش علمی در موضوع ترافیک، گفت: موضوع ترافیک و بحث آلودگی هوا، امری نیست که با زوج و فرد کردن روزهای تردد خودروها حل و فصل شود. این معضل جز با برنامه‌ریزی اساسی رفع نخواهد شد. از جمله این برنامه‌ها، توزیع برخی خدمات، از هسته مرکزی شهر به نقاط مختلف شهر است.

نجفی افزود: در این راستا توزیع خدمات پزشکی شهر تبریز، به مناطق مختلف، از جمله برنامه‌های مطالعاتی شهرداری تبریز است. 

وی همچنین خاطر نشان کرد: علاوه بر این، توسعه امکانات پارکینگ، از دیگر راهکارهای ضروری است که همگام با توزیع ترددهای درون‌شهری، باید مورد توجه واقع شود.

شهردار تبریز بیان کرد: با توسعه امکانات پارکینگ، در شرایطی سهل و ایمن، شاهد گره‌گشایی از مسیرهای پرتراکم شهری خواهیم بود.

نجفی گفت: با مدرن‌سازی بخش‌های حمل ‌و ‌نقل، پسماند، آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی، به طور حتم شاهد گام‌های ارزنده در زمینه توسعه و زیبایی شهر تبریز خواهیم بود.

انتهای پیام/60001/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول