اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی خبر داد

بازدید روزانه 17 هزار نفر از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی خراسان رضوی

قائم مقام مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از بازدید روزانه 17 هزار نفر از موزه‌ها و اماکن فرهنگی و تاریخی مشهد و سایر شهرستان‌های این استان در تعطیلات نوروز 93 خبر داد.

بازدید روزانه 17 هزار نفر از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمد رکنی اظهار داشت: 54 موزه در سطح استان خراسان رضوی فعال است که این تعداد موزه در تعطیلات نوروز پذیرای مسافران نوروزی و زائران امام هشتم (ع) در خراسان رضوی است.

وی گفت: از این تعداد موزه، 25 موزه زیر پوشش اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی قرار دارد، 12 موزه در اختیار بخش خصوصی است و سایر موزه‌ها زیر نظر دستگاه‌ها و ادارات مختلف اداره می‌شوند.

به گفته رکنی استان خراسان رضوی یکی از مهم‌ترین استان‌های گردشگرپذیر در کشور بوده که در تعطیلات نوروز میزبان میلیون‌ها مسافر و گردشگر از سراسر ایران و اقصی‌نقاط جهان است.

وی همچنین از آمادگی کامل مجموعه موزه‌ها و اماکن فرهنگی و تاریخی استان خراسان رضوی برای پذیرایی از مسافران نوروزی و بازدید‌کنندگان خبر داد.

در همین رابطه علی سوزنچی معاون امور موزه‌های آستان قدس رضوی نیز با اشاره به علاقه‌مندی زائران امام هشتم (ع) برای بازدید از موزه آستان قدس رضوی از بازدید روزانه بین 10 تا 13 هزار نفر از موزه آستان قدس رضوی خبر داد.

وی گفت: این موزه با دارای بودن 17 گنجینه مهم از جمله گنجینه فرش، تمبر، سکه، هدایای مقام معظم رهبری، صدف، قرآن کریم و ... در تعطیلات نوروز از ساعت 8 تا 22 پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/2202/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول