اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کردستان خبر داد

استقرار یک فروند بالگرد در طرح امداد و نجات نوروزی در کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان از اختصاص بالگرد امداد و نجات برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مسافران و گردشگران در طرح امداد و نجات نوروزی در این استان خبر داد.

استقرار یک فروند بالگرد در طرح امداد و نجات نوروزی در کردستان

حسن خدابنده‌لو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این بالگرد برای شرایط و حوادث غیر مترقبه و امداد و نجات جاده‌ای و تصادفاتی که دسترسی آمبولانس به محل حادثه سخت است، اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه محل آشیانه این بالگرد در فرودگاه سنندج قرار دارد، گفت: ایجاد بسترهای لازم در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر در حوزه امداد و نجات از مهم‌ترین دلایل اختصاص این بالگرد به استان بوده است.

خدابنده‌لو در ادامه با اشاره به اینکه هلال‌‌احمر استان در ایام تعطیلات نوروزی همزمان با سراسر کشور سه طرح ملی امداد و نجات نوروزی، راهنمای مسافرین نوروزی و فرشتگان رحمت را اجرا می‌کند، اظهار کرد: طرح ملی امداد و نجات نوروزی از 25 اسفندماه سال گذشته در استان آغاز شده و تا 17 فروردین ماه سال‌جاری ادامه دارد.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کردستان، یک‌هزار و 900 نفر روز امدادگر، نجات‌گر و عوامل ستادی در طول ایام تعطیلات نوروزی در پایگاه‌ها ثابت و سیار به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

ارائه 1734 نفر روز خدمات امدادی

خدابنده‌لو به فعالیت 50 خودرو امدادی شامل آمبولانس، ست‌های سنگین و نیمه‌سنگین و موتورهای امدادی در طرح نورزی امسال در جاده‌های استان اشاره کرد و بیان داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امدادگران و اعضای جوانان و داوطلبان هلال‌احمر استان تا پایان طرح ملی امداد و نجات نوروزی یک‌هزار و 734 نفر روز خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گفته وی، 9 پایگاه ثابت و 6 پایگاه سیار امداد جاده‌ای در جاده‌های استان و یک پایگاه سیار برای خواهران امداد در سطح استان فعال و در ایام تعطیلات نوروزی به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کردستان از استقرار اکیپ‌ فوریت‌های پزشکی در کنار پایگاه‌ها جاده‌ای ثابت هلال‌‌احمر خبر داد و افزود: 25 پایگاه راهنمای نوروزی در مبادی ورودی و خروجی شهرها و مکان پرتردد در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/79002/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول