اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

بازدید استاندار قزوین از نمایشگاه صنایع دستی

استاندار قزوین با بازدید از نهمین نمایشگاه نوروزی سوغات و صنایع دستی استان قزوین ظرفیت‌های این استان را در این عرصه بی‌بدیل توصیف کرد.

بازدید استاندار قزوین از نمایشگاه صنایع دستی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه نوروزی سوغات و صنایع دستی در استان قزوین ضمن بازدید از نحوه خدمات‌رسانی در این نمایشگاه به مسافران نوروزی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های این استان را برای توسعه گردشگری امری مهم عنوان کرد.

وی با اشاره به توانمندی‌های این استان در زمینه‌های صنایع دستی و همچنین سوغات عنوان کرد: این ظرفیت‌ها عاملی برای توسعه گردشگری در استان قزوین است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قزوین تاکید کرد: باید با معرفی قزوین و معرفی فرهنگ و هنر این خطه گردشگری استان قزوین را بیش از پیش توسعه دهیم.

یادآور می‌شود: در این نمایشگاه 80 حجره و غرفه تدارک دیده شده که 50 حجره آن فقط به معرفی صنایع دستی قزوین و دیگر استان‌ها می‌پردازد.

همچنین هنرمندانی از قم، کرمانشاه، تبریز، یزد، فارس و اردبیل نیز در 12 غرفه دیگر این نمایشگاه حضور دارند.

راسته وزیر، حیاط سعد‌السلطنه، راسته قیصریه و همچنین حیاط نگارالسلطنه از دیگر محله‌های برپایی این نمایشگاه است که هنرمندانی از استان‌های سمنان، فارس، البرز، زنجان، اصفهان، قم و گلستان محصولات تولیدی خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

این نمایشگاه غیر از صبح جمعه که به دلیل برپایی نماز جمعه فعال نیست، تا یازدهم فروردین ماه صبح‌ها از ساعت 9.30 تا 13 و بعد‌ازظهرها از ساعت 16 تا 20.30 از علاقمندان در استان قزوین و همچنین گردشگران و مسافران نوروزی در مجموعه تاریخی و فرهنگی سعد‌السلطنه استقبال می‌کند.

کاروانسرای سعد‌السلطنه به دستور سعدیه (متوفی 1325 هـ.ق) حاکم وقت حکومت قاجاریه در شهر قزوین ساخته شده و با وسعتی نزدیک به 6.2 هکتار بزرگترین کاروانسرای درون‌شهری خاورمیانه است.

یادآور می‌شود قزوین بیش از 50 سال پایتخت حکومت شیعی صفویه بوده است.

انتهای پیام/2667/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول