اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم عنوان کرد

نصب 15 دوربین جدید ترافیکی در هسته مرکزی شهر قم

مدیر مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم گفت: پیش از فرا رسیدن نوروز امسال 15 دوربین جدید ترافیکی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر نصب شدند که همکاری شرکت مخابرات در این زمینه خوب بود.

نصب 15 دوربین جدید ترافیکی در هسته مرکزی شهر قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد حسین دهناد در جریان بازدید مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون چگونگی و فلسفه شکل‌گیری این مرکز اظهار داشت: سامانه پیامکی ویژه‌ای در این مرکز راه‌اندازی شده به این ترتیب که پلاک یک خودروی خاص به سامانه داده می‌شود و در صورت مشاهده آن در هر نقطه شهر، اطلاعات مورد نیاز به شماره تلفن مدیر مربوطه ارسال خواهد شد.

وی افزود: از دیگر سامانه‌های به کار رفته در این مرکز می‌توان به موقعیت‌سنج لحظه‌ای اتوبوس‌های درون‌شهری اشاره کرد ضمن اینکه امکان کنترل سرویس‌های مدارس نیز وجود دارد.

مدیر مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه به وسیله دوربین‌های نصب شده در سطح شهر می‌توان سرعت میانگین اتومبیل‌های در حرکت را نیز محاسبه کرد گفت: به این ترتیب رانندگان نمی‌توانند با شناسایی مکان دوربین‌ها، در دیگر نقاط با سرعت غیر مجاز حرکت کنند.

وی ادامه داد: سامانه کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک نیز راه‌اندازی شده و به وسیله خوانش پلاک خودروها می‌توانیم مجوزهای ساعتی تردد در طرح ترافیک را صادر کنیم.

دهناد با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع اطلاع‌رسانی وقایع شهری در مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: همکاری با سایر دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی در قالب این سامانه معنا می‌یابد.

مدیر مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم گفت: پیش از فرا رسیدن نوروز امسال 15 دوربین جدید ترافیکی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر نصب شدند که همکاری شرکت مخابرات در این زمینه خوب بود.

وی اضافه کرد: جایگاه این مرکز در میان مسئولان استان نهادینه شده و در حال حاضر برخی از آنها تصاویر لحظه‌ای ما را دریافت و کنترل می‌کنند.

اکبر قلیچ نیز در جریان بازدید مدیر عامل شرکت مخابرات ایران از مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم اظهار داشت: در منطقه یک شهری قم نیز هوشمندسازی با سرعت قابل قبولی در حال انجام است.

وی افزود: رویکرد اصلی شهرداری قم در همه بخش‌ها، تحقق اسمارت سیتی یا همان شهر هوشمند است و در ادامه مسیر، تمام فعالیت‌ها را در این راستا انجام خواهد داد.

شهردار منطقه یک قم با بیان اینکه تحولات خوبی در عرصه مدیریت شهری قم صورت گرفته است گفت: تغییر نگرش از مدیریت سنتی به مدیریت هوشمند یکی از این تحولات است.

وی ادامه داد: با وجود اقدامات صورت گرفته در زمینه هوشمندسازی شهری، نیازمند سرعت‌ بخشیدن به اینگونه فعالیت‌ها هستیم.

انتهای پیام/2258/ل/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول