اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران مطرح کرد

راهیان نور، بزرگترین حرکت فرهنگی سال 93

جانشین فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با اشاره به اهمیت بازدید از مناطق جنگی گفت: راهیان نور، بزرگترین حرکت فرهنگی سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» است.

راهیان نور، بزرگترین حرکت فرهنگی سال 93

غلامرضا بوربورثانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: اصل کار ما در بحث راهیان نور در جنوب کشور از آذر ماه سال گذشته با اعزام دانش‌آموزان دختر و پسر به مناطق جنگی آغاز می‌شود که در آذر ماه سال 92 با اعزام حدود 4 هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان، نخستین اعزام راهیان نور را به جنوب داشتیم و در قالب کاروان‌های دانشجویی هدف‌گذاری برای اعزام حدود 6 هزار نفر را داشتیم که تا به حال 4 هزار نفرشان از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید کردند.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام استان تهران گفت: هدف‌گذاری‌مان برای اعزام کاروان‌های اقشار و محلات 20 هزار نفر در قالب 15 ناحیه شهرستان‌های تابع سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران برنامه‌ریزی شده است که تاکنون حدود 5 هزار 500 نفر محقق شده و ان‌شاء‌الله تا پانزدهم فروردین ماه سال‌جاری بتوانیم برنامه‌ریزی اعزام 15 هزار نفر باقیمانده را اجرایی کنیم.

وی بیان داشت: الحمدلله ما بعد از گذشت حدود سه دهه که از دفاع مقدس می‌گذرد محل عروج شهدای عزیزمان، تبدیل به زیارتگاه شده است و مردم ما با مراجعه به سرزمین‌های نور خودشان را بیمه می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: راهیان نور، سپاه حضرت سیدالشهدا استان تهران از اردیبهشت ماه هر سال کلید می‌خورد و ما هر سال اعزام کاروان‌های زیارتی و فرهنگی را به غرب کشور داریم که در قالب کاروان‌های پسران دانش‌آموز و کاروان‌های دانشجویی و اقشار و محلات انجام می‌شود.

بوربورثانی عنوان کرد: ما به هر حال در بحث راهیان نور زمانی که قرار است اعزام کاروان‌ها را داشته باشیم برای فراهم کردن مقدماتش، جلساتی در تهران می‌گذاریم، بازدیدهایی که از اردوگاه‌های ما انجام می‌شود به هر حال تمهیداتی است که توسط فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا انجام می‌شود و جلسات هماهنگی و بازدیدشان از اردوگاه شهید کلهر اندیمشک و اردوگاه شهید مسعودیان اهواز و بررسی کردن مسائلی که به اعزام راهیان نور مربوط می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران افزود: هم‌اکنون در این قالب بحث فرهنگی را داریم چون اصل بحث راهیان نور، موضوع فرهنگی است که فضاسازی اردوگاه‌های ما در جنوب کشور انجام می‌شود به‌ویژه در اردوگاه شهید کلهر به وضوح تبلیغات را مشاهده می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هدف ما در راهیان نور این است که در جنگ نرم با دشمن به خوبی مقابله کنیم، بیان داشت: به فرموده امام خامنه‌ای راهیان نور نقطه‌ای برای تقابل با دشمنان در عرصه جنگ نرم باشد و امیدواریم که بتوانیم با اعزام کاروان‌های راهیان نور و اعزام عزیزانمان کسانی که به‌ویژه برای نخستین بار میهمان شهدای جبهه‌های جنوب کشور می‌شوند، خدمتی کنیم.

بوربورثانی خاطرنشان کرد: لحظه تحویل سال از شهدا خواستیم که ان‌شاء‌الله بتوانیم حقشان را ادا کنیم اگر خداوند این لیاقت را به ما بدهد. من شخصاً اعتقاد دارم که همین جایی که شهدا نفس کشیدند و محل عروج‌شان همین مناطق هست و بهترین الگوی ما در جوامع بشری هستند بهترین استفاده معنوی را در راه خودسازی خودمان ببریم و رسالتی که آن‌ها داشتند و آن جانفشانی‌هایی که کردند را اجر نهیم و بتوانیم راه شهدای عزیز هشت سال دفاع مقدس را ادامه دهیم.

انتهای پیام/2462/ل40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول