اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

هدف از اجرای طرح آرامش بهاری تبدیل بقاع به قطب فرهنگی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: هدف از اجرای طرح آرامش بهاری تبدیل بقاع به قطب فرهنگی است.

هدف از اجرای طرح آرامش بهاری تبدیل بقاع به قطب فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی باقری امشب در جریان بازدید از اجرای طرح آرامش بهاری در صائین قلعه اظهار کرد: سالانه بیش از 35 برنامه فرهنگی توسط سازمان اوقاف و به تبع آن ادارات کل تابعه در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه اجرایی می‌شود.

وی با برشمردن طرح‌های آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، نشاط معنوی، جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی، سوگواره بصیرت عاشورایی به عنوان تعدادی از طرح‌های اجرایی اوقاف در طول سال بیان کرد: این طرح‌ها در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین نیل به اهداف عالیه این سازمان در زمینه تبدیل بقاع به قطب فرهنگی اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه طرح‌های مذکور به صورت مناسبتی و در ایام مختلف سال اجرا می‌شود، تصریح کرد: آرامش بهاری طرحی است که امسال برای چهارمین سال متوالی در جوار بقاع متبرکه استان اجرایی می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه هدف از اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروز، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقای سطح فکری،  فرهنگی زائران و مسافران نوروزی است، بیان داشت: تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل و خدمت‌رسانی مطلوب به زائران محترم بقاع و اماکن متبرکه نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

باقری با بیان اینکه امسال طرح آرامش بهاری در جوار 36 بقعه متبرکه استان در حال اجراست، اضافه کرد: اجرای این طرح تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان شناساندن امامزادگان عظیم‌الشان (ع)، معرفی بقاع و اماکن متبرکه به زائران در ایام نوروز، خدمت‌رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه‌مندی در زائران بقاع و اماکن متبرکه، آماده‌سازی اماکن متبرکه برای پذیرش زائر، فراهم کردن تسهیلات لازم در جهت جذب مردم به ویژه نوجوانان و جوانان و استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و تعطیلات نوروز به منظور ارتقاء سطح معرفتی زائرین و مسافران نوروزی از اهداف دیگر این طرح است.

انتهای پیام/73005/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول