اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار مازندران

دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی کشور در نوشهر افتتاح شد

دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی کشور در نوشهر با حضور استاندار مازندران افتتاح شد.

دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی کشور در نوشهر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، عصر امروز با حضور استاندار مازندران، مدیران استانی، فرمانداران غرب مازندران و مدیران شهرستانی دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی کشور در محور شرقی و کنار پارک نگین شهرستان نوشهر افتتاح شد و در معرض بازدید عموم قرار گرفت.

استاندار مازندران در حاشیه این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: باید صنایع دستی را احیا کنیم، چراکه صنایع دستی در طول سال‌ها از سبد درآمدی مردم خارج شد.

ربیع فلاح‌جلودار افزود: صنایع دستی هنر باارزشی است که می‌تواند در کشورهای پیشرفته در کنار صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی نقش مهمی ایفا کند.

استاندار مازندران اظهار کرد: جایگاه صنایع دستی در انتقال فرهنگ و سنن زندگی گذشتگان به نسل‌های آینده بسیار ارزشمند است بنابراین باید در کنار این انتقال فرهنگی نسبت به آموزش صنایع دستی به نسل جوان و امروزی اهتمام و تلاش بیشتری صورت گیرد تا این هنر زیبا و فاخر زنده بماند.

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مازندران نیز گفت: این دهمین سال افتتاح نمایشگاه ملی صنایع دستی کشور در شهرستان نوشهر است که با حضور 20 استان کشور و با 100 غرفه متنوع از مجموعه هنر و صنایع دست‌ساز و دستباف ایران زمین در آن به نمایش در آمده است.

دلاور بزرگ‌نیا افزود: 14 شهر مازندران دارای این نمایشگاه در ایام نوروز هستند اما در نوشهر استقبال بسیار گسترده‌ای همه ساله از این نمایشگاه می‌شود که به همین منظور نوشهر یکی از پایگاه‌های اصلی صنایع دستی تعریف شد.

وی با تاکید بر اینکه تقویت اقتصاد صنایع دستی در سال 93 از اولویت‌های میراث فرهنگی استان است، اظهار داشت: این موضوع در راستای جهت دادن صنایع دستی مازندران برای حضور در بازارهای جهانی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: اقتصاد هنر یکی از دغدغه‌هایی است وجود دارد و امسال سال خوبی است تا ما بتوانیم با همه عوامل در حوزه تامین بودجه و اعتبارات، صادرات صنایع دستی مازندران را مورد توجه ویژه خود قرار دهیم و بازارچه‌های داخلی را نیز تقویت کنیم.

به گزارش فارس، دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی کشور از امروز تا 12 فروردین ماه در محور شرقی و کنار پارک نگین شهرستان نوشهر برای بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام/86019/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول