اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خبر داد

اجرای طرح گردشگری ییلاقی در مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از اجرای پایلوت طرح گردشگری ییلاقی در دو نقطه مازندران خبر داد.

اجرای طرح گردشگری ییلاقی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر دلاور بزرگ‌نیا بعد از ظهر امروز در چهارمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار داشت: برای جذب گردشگر در دریا، طرح پاکسازی سواحل را در تمامی شهرهای ساحلی استان آغاز کردیم که دراین رابطه فرمانداران و شهرداران شهرهای مازندران باید برای تحقق بخشیدن به صنعت گردشگری دریایی از مشاوران مجرب در این زمینه بهره برده و اقدامات بنیادین را انجام دهند.

وی با اشاره به نقش و جایگاه دریا در صنعت گردشگری گفت: یکی از مشکلات ما در مازندران این است که با دریا بیگانه هستیم و دریا در سفره‌های ما وجود ندارد به همین منظور برای رونق بخشیدن به صنعت گردشگری دریایی،‌ سرمایه‌گذارانی در مازندران اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: برای استفاده بهینه و کارآمدتر از دریا در امر توریسم دریایی، بنادر نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار آمادگی خود را اعلام کردند و میراث فرهنگی استان نیز حمایت‌های لازم را در این زمینه دارد.

وی راه رسیدن به توسعه پایدار را توجه‌ به فرهنگ دانست و افزود: فرهنگ زیربنای توسعه پایدار است که توجه به صنعت گردشگری بهترین راه نجات کشور از وابستگی به نفت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی برای حمایت از برنامه‌های توسعه‌محور در صنعت گردشگری شهرستان‌های مازندران حمایت‌های ویژه‌ای می‌کند بنابراین مدیران شهرستانی باید نسبت به شناسایی قابلیت‌ها و توانمندی‌های منطقه خود همراه با برنامه‌ریزی صحیح و منطقی اقدام کنند.

وی گردشگری ییلاقی را یکی از جذاب‌ترین بخش‌های صنعت گردشگری در‌ مازندران برشمرد و ابراز داشت: در مناطق کوهستانی شهرستان‌های آمل و کلاردشت می‌توان گردشگری ییلاقی را به صورت پایلوت مورد مطالعه قرار داد و سپس آن را اجرایی کرد و پس از کسب موفقیت‌های لازم نسبت به بسط و گسترش آن در دیگر مناطق مشابه در استان مازندران اقدام کرد.

انتهای پیام/86019/غ30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول