اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور:

بازگشایی راه‌آهن آذربایجان و ارمنستان اقتصاد ارس را متحول می‌کند

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از تلاش برای بازگشایی مسیر ریلی آذربایجان و ارمنستان برای استفاده از ظرفیت ترانزیت بین‌المللی خبر داد.

بازگشایی راه‌آهن آذربایجان و ارمنستان اقتصاد ارس را متحول می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، اکبر ترکان اظهار کرد: جنگ بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان باعث اصلی رکود اقتصاد در جلفا شد.

وی تصریح کرد: این کریدور قابلیت حمل و نقلی عظیمی دارد و امکان فعال شدن کریدور شرق و غرب را داشته و ما را به بنادر دریای سیاه وصل کرده و از طریق پوتی و باتومی به روسیه و اروپا متصل می‌کند.

ترکان افزود: تلاش می‌کنیم برای بازگشایی مسیر ریلی ارمنستان و آذربایجان به توافق برسیم که در این صورت منطقه آزاد ارس جهش اقتصادی جدیدی را تجربه خواهد کرد.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ گفت: مقام معظم رهبری مدیریت جهادی و عزم ملی را لوازم تحقق اقتصاد و فرهنگ و اهداف آن قلمداد کردند ولی همیشه شاهد هستیم فرمایشات رهبری توسط دیگران تکرار می‌شود.

وی افزود: وظیفه ما رهنمود دادن و تکرار منویات رهبری نیست بلکه مدیران دولتی و اجرایی وظیفه عملیاتی کردن رهنمودها را دارند که در غیر اینصورت در پایان سال با عدم تحقق شاخص‌ها و رویکردها روبه‌رو خواهیم شد.

ترکان وجه اشتراک بین اقتصاد و فرهنگ را سه شاخص راستگویی، امانت داری و وفای به عهد خواند و گفت: این شاخص‌ها از خصوصیت‌های قبل از بعثت پیامبر اعظم(ص) هستند و امیدواریم با تلاش همگانی در فضای کسب و کار نیز ترویج پیدا کند و تلاش می‌کنیم مدل‌های کاری آن در مناطق آزاد الگوسازی شود.

انتهای پیام/60002/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول