اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس میراث فرهنگی کردستان خبر داد

پخش موسیقی زنده در سفره‌خانه سنتی خانه کُرد سنندج

کارشناس گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان از اجرا و پخش موسیقی زنده در سفره‌خانه سنتی موزه مردم‌شناسی سنندج (خانه کُرد) خبر داد.

پخش موسیقی زنده در سفره‌خانه سنتی خانه کُرد سنندج

تیمور خالدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به پخش موسیقی زنده در خانه کُرد سنندج، اظهار داشت: این برنامه با هدف ایجاد فضایی شاد و مفرح برای گردشگران جدای از بازدید آنان از موزه مردم‌شناسی است.

وی افزود: در کنار این برنامه‌ها، غذای محلی (کلانه و آش دوغ) نیز در این سفره‌خانه برای ارائه خدمت به مهمانان و مسافران نوروزی طبخ می‌شود.

به گفته کارشناس گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان، مسافران و گردشگران با حضور در این مکان، علاوه بر آشنایی با آداب و رسوم و پوشش و فعالیت‌های مردم کُرد، با غذاهای محلی این منطقه نیز آشنا می‌شوند.

خالدی تصریح کرد: در حاشیه این سفره‌خانه نیز نمایشگاه و فروشگاه صنایع‌دستی برپا شده و زمینه‌ای برای آشنایی مسافران با کارهای صنایع‌دستی استان و خریداری هدایا و سوغات کردستان است.

به گزارش فارس؛ استان کردستان دارای بناهای تاریخی همچون عمارت خسروآباد، خانه کُرد، موزه سنندج، عمارت مشیر دیوان و غیره است که فرهنگی و تاریخی بودن کردستان را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/79002/ط20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول