اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

اردبیل میزبان همایش ملی توسعه پایدار روستایی است

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: اوایل تیرماه سال جاری اردبیل میزبان نخستین همایش ملی توسعه پایدار کالبدی - فضایی روستایی کشور است.

اردبیل میزبان همایش ملی توسعه پایدار روستایی است

احمد حاج‌علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: این همایش که مقدمات برگزاری آن فراهم شده در روزهای دوم و سوم تیرماه در اردبیل و با حضور متخصصان، پژوهشگران و اساتید دانشگاه‌ها با محوریت توسعه پایدار کالبدی ـ فضایی روستایی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام و دریافت چکیده مقالات پژوهشگران به پایان رسیده و ما 28 اردیبهشت ماه فرصت دریافت اصل مقالات را تعیین کردیم، افزود: بنیاد مسکن با همکاری استانداری اردبیل، دستگاه‌های اجرایی دخیل حمایت و پشتیبانی دفتر مرکزی بنیاد برای اولین بار اقدام به برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش ملی توسعه کالبدی – فضایی روستایی کرده است.

حاج‌علیزاده با برشمردن چهار محور اصلی این همایش تصریح کرد: محور ابعاد مکانی ـ فضایی توسعه پایدار روستایی، محور مسکن و بهسازی روستایی و محور حکمروایی محلی به همراه مبانی اصلی در توسعه و زیباسازی محیط روستایی از محورهایی است که تاکنون جلسات مختلفی نیز در تهران و استان در این زمینه برگزار شده و کارهای تبلیغاتی در این مورد انجام می‌شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 30 سال در عرصه کار اجرایی در پیشبرد توسعه روستایی با اجرای پروژه‌های تهیه و اجرای طرح هادی و بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گام‌های بلندی را در توسعه این مناطق برداشته است.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود توانمندی‌های علمی و اجرایی در سطح ملی و استانی می‌توان در برگزاری این همایش علمی موفق عمل کرد که به یقین نتایج آن نیز می‌تواند مفید و سازنده به نفع توسعه زیربنایی روستاها باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بیان کرد: در استان اردبیل نیز در این دو حوزه یعنی تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی و همچنین مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی و سکونت‌گاه‌ها اقدامات خوبی انجام شده به طوریکه برای بیش از 750 روستا طرح هادی تهیه شده و در روستاهای زیر 20 خانوار این کار با جدیت دنبال می‌شود.

حاج‌علیزاده یادآور شد: در حوزه بهسازی و مقاوم‌سازی نیز از سال 84 تاکنون بیش از 62 هزار واحد مسکونی شناسایی و با تشکیل پرونده به بانک‌ها معرفی شدند که تاکنون بیش از 60 درصد این واحدها با دریافت تسهیلات و آورده اولیه توانسته‌اند واحدهای مسکونی خود را بهسازی و مقاوم‌سازی کرده و در این سکونت‌گاه‌ها با آرامش بیشتر زندگی خود را انجام دهند.

انتهای پیام/62006/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول